Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Aaronliefde schreef:Om te beginnen ik heb absoluut niets tegen de moderne haflinger. Maar ik vraag mij af, waar zijn alle klassieke haflingers naartoe? Is het alleen mij op gevallen of worden ze bijna niet meer gefokt ? Ik heb zelf een klassieke haflinger en ik vind ze ook geweldig mooi omdat ze zo stoer en sterk en stevig zijn. De klassieke halfingers die je nog ziet zijn meestal net als de mijne al wat ouder.
Ik zou het echt onzettend jammer vinden moesten ze verdwijnen! Waarom denken jullie dat ze steeds minder voorkomen?
En vinden jullie het ook belangrijk dat deze haflinger niet zal verdwijnen?
vanLotje schreef:ik heb er een van 19
maar ik begrijp wat je bedoeld, je ziet ze amper meer in het dagelijks leven
Ik zie onze oude types een stuk liever dan de moderne luxe/sport types, maar denk dat we daarin in de minderheid zijn
loonew schreef:Wat stom he ik heb er ook een vind hem super stoer ik weet niet zouden ze niet meer gefokt worden?? Waarss moet je ze dan uit oostenrijk halen ! Die van mij is 12 haha dus ook al wat ouder die van mij is wel echt echt breed gebouwd sommige zeggen Oo is dat een x belg?
Ze zeggen ook dat hij te zwaar is maar krijg dat er maar is af hahhah
stef schreef:Geen idee, maar de huidige haflinger vind ik meer zweetvos welshpony's ofzo... Als ik die dan vergelijk met de moeder van mijn haflo... (24 jr v. Apollo v. Schafferden, voormalig res. kamp Belgie)
Tja.. Dát is een echte haf naar mijn mening.
Alleen worden steeds meer rassen naar de wensen van de ruiter (dressuur) aangepast ipv dat een ruiter zijn wensen naar het paard aanpast
Marije_jiplover schreef:Ik vind die iele smalle hengsten van tegenwoordig ook niet leuk meer.
En als ik naar beweging kijk, scoren de wat ouderwetser gefokte dieren (dus wat breder en wat korter op de benen) vaak hogere cijfers.
Alleen 'men' wil naar een ander beeld toe, dus wordt daar op gefokt.
Maar ik vind ook juist het stoere en brede van de haflinger veel leuker dan die slungels die ze nu haflinger noemen.
Nessie schreef:Op de Haflingerdag in Ermelo vond ik de hengsten van Hariette en Hans van de Berg er wel het netst uitzien. Mooi modern van type, maar niet van die uber-scharminkels
Aaronliefde schreef:Maar ik vraag mij af, waar zijn alle klassieke haflingers naartoe?
ponylies schreef:het is erg jammer maar zoals ik net al zei word er helaas niet meer mee gefokt,
zie hier mijn 2 oude VZ pony's beide type tanker
vergelijking nieuw type
middelste haf 6 jaar
onderste 5
bijde in sport conditie