[TI] Nakomelingen RobRoy

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Nakomelingen RobRoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 08:42

Ik ben eens aan het rondkijken naar een leuke hengst voor mijn merrie en helaas is mn droomhengst niet meer mogelijk. Dus wil mezelf goed de tijd geven om te orrienteren...
Nu ben ik op RobRoy terecht gekomen en vroeg me af wie er allemaal een kind van RobRoy heeft en hoe deze qua karakter is. Mogelijk ook wat info over de moeder van het RobRoy kind etc.

alvast bedankt voor jullie hulp.
xo

Ariebren

Re: Nakomelingen RobRoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:30

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 09:32

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:04

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 17:21

dobbel, heel erg bedankt voor je linkje, maar weet daardoor niets over het karakter van de veulens en hoe de emrries zijn etc...

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:50

Ik heb een 2 jarige hengst van RobRoy. Toevallig vandaag mee geweest naar de keuring, waar hij een 1e premie heeft gehaald en dagkampioen van de jeugd werd. Hij is enorm koel in karakter, was vandaag wel iets matcho maar liet zich goed leiden, niet steigeren of vervelend drammen ofzo. Voorbrengers vonden hem erg fijn om mee te lopen. Het is echt een grote (vandaag met 2 jaar en bijna 2 maanden gemeten op afgerond 1.60!) brave slungel. Zijn gangen zijn ruim en krachtig, ondanks dat hij nog niet zo goed in bespiering zit, want hij is nog maar 2 natuurlijk. Nu zie ik er zelf zeer weinig van RobRoy in terug, zijn moeder is een merrie van O'Malley en daar lijkt hij het meest op, qua bouw maar ook qua karakter. Mijn ervaring is dat RobRoy zelf wat pittiger is, en dat zie ik niet in mijn nakomeling ervan terug.

rudolph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:14

Ik heb een 3 jarige nakomeling van robroy.
het is een onwijs lief paardje met een gouden karakter.
staat altijd vooraan,is heel makkelijk met nieuwe dingen leren en stapt zo de trailer op en af.
we zijn haar nu aan het inrijden en dat gaat ook super makkelijk.
ze zet geen stap verkeerd.
en dat van een paardje dat van engeland naar denemarken naar zeeland naar friesland is gegaan.[binnen 2 jaar]

ze is niet zo groot en grofgebouwd.
van haar moeder weet ik helaas niks.
heb alleen een foto gezien ,die staat ergens in engeland.

wel zie ik bij mijn eigen veulens dat ze vaak het zelfde karakter als de moeder hebben.
als moeder hoog in rangorde staat dan komt dat veulen vaak ook hoog in rangorde.

suc6 verder met zoeken

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 19:33

heel erg bedankt voor jullie reactie. Want vind karakter wel heel belangrijk. Hoe zit het met hun behang en proporties, zijn deze mooi in balans?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:56

klopt maar je vroeg ook om fotos, dat was alvast een paar,

ik heb robroy zelf een keer bij its gezien, en onder het zadel, ik vond het een mooi paard om te zien, zo op het oog een goed karakter, wou wel werken, maar kan er te weinig op zeggen omdat ik hem eenmalig gezien had

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:03

riona @ bokt heeft een merriejaarling van RR :)

Ik heb vorige maand nog deze foto gemaakt van een jaarlinghengstje, ook van RR :)
Afbeelding

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:05

ik heb gehoord dat hij wel aardig behand doorgeeft. Die van mij heeft redelijk wat behang ( op hget moment niet, is er allemaal afgetrapt en gesleten van de modder) maar zou meer mogen zijn. En zou een meegaand karakter willen. Die van mij heeft een goed karakter, maar is wel heel klein beetje hengstig voor een merrie. Dus hengst moet zeker een meegaand karakter gegeven.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:18

Mijne heeft niet extreem veel behang. Vind RobRoy zelf wel een karaktertje, heb hem toen hij net bij ITS was een tijdje gereden, maar als hij het er niet mee eens is laat hij dat merken ook. Nu rijdt er een meisje op, die vraagt amper wat van hem en rijdt alleen wat rondjes in de bak, en dat doet hij wel heel braaf.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:23

iedereen, nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Schimpje... maar hij geeft dat toch niet echt door? Nou mag een beetje karakter wel, maar echt opstandigheid is dan weer niet echt een pré. Maar moet zeggen dat ik een echte hobby ruiter ben ( als ik weer mag gaan rijden) en ze bij mij niet meer dan vooruit, achteruit, link, rechts en een tempo wisseling hoeven te kunnen op buitenrit.
Heb ff in je profiel gekeken, maar je tinker heeft toch aardig wat behang.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:01

Ik kan er bij mijne nog niets van merken dat hij karakter van vader heeft. Maar hij lijkt ook in alles meer op zijn moeder/moedersvader dan op vaderskant. Het heeft ook heel veel met opvoeding te maken, ik heb de mijne sinds hij iets meer dan een jaar was, en als veulen is hij ook veel in de hand geweest. Dat scheelt al een heleboel.

Vind mijne niet echt enorm veel behang hebben hoor, op die foto's lijkt het meer omdat hij nog in wintervacht zit daar.

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:24

Ik heb zoals snowdon al zei een merrietje van Rob Roy een echt meisje meisje met heel veel behang. Rob Roy geeft dat echt door mega sokken. Als je nu kijkt wat de veulentjes van dit jaar al voor sokken hebben dat is echt erg veel. Karakter kan ik nog niet zo veel over vertellen want ze is pas 1. Ze bekijkt het eerst en dan komt ze lekker kroelen ze heeft een heel mooi klein hoofdje want na die extra full paarden die ik heb wil ik graag weer cob halster kopen. Ik ben erg tevreden en heb bewust voor een veulen van rob roy gekozen. kan niet wachten tot ze 3 is ben heel benieuwd hoe ze uit groeid maar als ik rudolph hoor komt dat wel goed.

Een paar weken oud

Afbeelding

4 maand oud

Afbeelding

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 08:10

schimpje, maar er zitten wel sokken aan. Heeft jouw merrie veel sok?

Riona, wat voor kleur heeft je veulen? ( is erg verradelijk op foto)
En o hemel, mijn merrie heeft ook maatje full (middelmaat) maar moet zeggen dat ik het eigenlijk wel vind meevallen met haar omvang, mocht alleen ietsje eleganter.
Maar ze is niet angstig of dwingend?

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:53

ze heeft een klein hoofdje mijn andere tinkers hebben een heel groot hoofd(extra full). Ze is zwart bont met een zwarte staart. Ze is nu een jaar geweest maar helaas nog geen foto's van nu die komen nog. Ze is erg nieuwsgierig, angstig en dwingend heb ik niets van gemerkt. Ze staat nu lekker op het natuurgebied uit te dijen en in de winter weer bij stal dan kan ik haar weer lekker gaan vertroetelen.
En anders eens langs gaan bij de ITS. Kun je gelijk zijn nakomelingen zien.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 10:59

weet je wat het is. Zien is één ding, maar de omgang is heel erg belangrijk en daarom dat ik hoop op wat reacties van mensen met een nakomeling en hoe hun ze ervaren.
Dat is voornamelijk waar ik me nu op richt.
Maar voordat ik mn meisje laat dekken, wil ik meneer uiteraard wel in het eggie ontmoeten.
Maar de dekking zal waarschijnlijk ook niet voor volgend jaar zijn, wil graag heel vroeg in het jaar laten dekken en dan is ze nog maar net , dus zal nog een jaartje wachten.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:16

foutje

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 12:38

LecyTinker schreef:
weet je wat het is. Zien is één ding, maar de omgang is heel erg belangrijk en daarom dat ik hoop op wat reacties van mensen met een nakomeling en hoe hun ze ervaren.
Dat is voornamelijk waar ik me nu op richt.
Maar voordat ik mn meisje laat dekken, wil ik meneer uiteraard wel in het eggie ontmoeten.
Maar de dekking zal waarschijnlijk ook niet voor volgend jaar zijn, wil graag heel vroeg in het jaar laten dekken en dan is ze nog maar net , dus zal nog een jaartje wachten.

... 3

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:45

Ik heb vorig jaar 2 RR hengstveulens gefokt welke nog steeds in mijn bezit zijn. Kijk eens op mijn website: www.moannamh.com voor meer info :-)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 17:09

Mero, wat een heerlijke vent die bobby...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:59

Schimpje schreef:
Mijne heeft niet extreem veel behang. Vind RobRoy zelf wel een karaktertje, heb hem toen hij net bij ITS was een tijdje gereden, maar als hij het er niet mee eens is laat hij dat merken ook. Nu rijdt er een meisje op, die vraagt amper wat van hem en rijdt alleen wat rondjes in de bak, en dat doet hij wel heel braaf.

Tjee dat klinkt haast alsof je jaloers bent.. >;)
Het "meisje" dat hem nu rijdt heeft hem heerlijk aan het lopen, en hij doet het harstikke braaf. Op stal is hij rustig, en lief.

Ik krijg zelf een Rob Roy veulen, en ik ben echt helemaal weg van hem.
Dat was ik trouwens al toen hij nog in Engeland stond, ik had toen dit filmpje van hem gevonden:
http://youtu.be/Lv1hsgiA5Ts

Veel veulens hebben zijn lekkere bekkie, mooi hoofdje met veel uitstraling. En ik heb nog niet veel volwassen nakomelingen gezien, maar de jaarlingen en 2 jarige die ik ken hebben ruim voldoende sokken. Met als het toppunt een (helaas) ruin hier in het dorp (Sonja x Rob Roy)... wat een sokken heeft dat dier, wapperen er op los als ie loopt (kwijl kwijl).

Voor mijn merrie is hij ideaal qua bouw, merrie is wat lang in de rug en mist wat uitstraling. Ik ben heel benieuwd wat er uitkomt volgend jaar... hoop eigenlijk op een hengstje, anders ken ik mezelf wel weer :D :D
Voor welke merrie wil jij hem misschien gebruiken?

irishtinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:24

Vandaag werden wij door een paar klanten gebeld met de mededeling dat iemand op het Bokt opmerkingen maakt over het karakter van RobRoy.
Nu heeft iedereen recht op zijn eigen mening en al helemaal in zijn eigen keuzes, maar nieuwsgierig wat er geschreven zou staan las ik dit topic.

Nou werkelijk, wij snappen het niet.
Degene die al een paar jaar hier over de vloer komt, die altijd alle vrijheid heeft gehad om te gaan en staan en te doen en te laten wat ze wilde met 1 van onze dekhengsten, en dat tegen vergoeding, schrijft nu op deze oneerlijke manier over 1 van onze andere dekhengsten.

RobRoy heeft een super karakter, als LecyTinker zin heeft kan ze hier naartoe komen en dan vragen wij of
“dat meisje, die amper wat vraagt van hem en alleen wat rondjes in de bak rijdt”
( = iemand die super veel lol heeft met RobRoy en hem super goed berijdt ) er ook kan zijn zodat je zelf kunt zien hoe zijn karakter is en dan kun je zelf ook op hem rijden als je wilt.

PS. Jammer en kinderachtig dat het zo moet, dat anderen zich verheven voelen boven anderen en dan oneerlijk worden.
Voorlopig zullen ze ITS Benson niet meer zien op een wedstrijd.

rudolph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:01

dit is onze lieve meid <3
Afbeelding
ze staat er wat scheef op,maar ze heeft aardig behang en ook best veel sokken[die zijn nu niet echt te zien]
Afbeelding
darling is wat smal qua bouw en been werk maar dat heeft ze van moeders kant meegekregen.
die was op de foto te zien ook wat iel.