friese hengst aan 416

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liene2001

friese hengst aan 416

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 21:20

ik heb hier een merrie met als vader AAN 416 maar daar kun je haast niks over vinden
ook omdat google bv AAN 416 niet echt lekker opzoekt
wat een naam ook wie noemt zijn hengst nu AAN .......
maar goed het is een hele lieve merrie en super cool ik was benieuwt of ze dat nu van vader of van moeder had
en vader heeft hele lange manen , of mijn merrie die nu vier is nog langere manen krijgt dan ze nu al heeft
en wat zijn prestaties waren , want de galop van mijn merrie is vreselijk onbenullig
ik weet dat friezen in het algemeen hier wel meer last van hebben en we blijven oefenen
maar toch..... ik zou haar voor goud willen missen hoor <3 , ik moet altijd vreselijk om haar lachen zo nieuwsgierig als ze is
kom je na een buiten ritje thuis steeks ze haar hoofd in de regenton om te drinken en te klieren met het water
wel makkelijk bit schoonmaken zo lekker voor geweekt
en containers onderweg moet ze ook even besnuffelen maar een geit aan een ketting is wel spannend
onder een giek van een kraan door lopen .....geen probleem
nouja zo kan ik nog wel uren door gaan natuurlijk ,
maar goed wie heeft er ook een van AAN 416 op stal staan en herkent hier iets in
ben zeer benieuwt .......

FriesWytske

Re: friese hengst aan 416

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:25

Op de volgende site vind je heel veel info over Aan 416. En het is het stamboek wat deze naam verzonnen heeft.

http://www.fam-bosma.nl/

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:08

Heb er gister een nakomeling van gezien, pittig ding, gauw schrikken en volgens mij niet de makkelijkste met rijden. Van de hengst zelf weet ik niets, ben niet thuis in de friese hengsten :D

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:13

Ikzelf heb een ruin van Aan416. Ik weet niet hoe oud je fries is? Maar wat vooral bij de Aan416 nakomelingen bekend is, is dat ze wat weinig balans hebben. Daardoor de galop dus ook erg moeilijk. Die van mij kon ook niet goed galoperen. Vaak hard en plat door de bocht. Natuurlijk heeft ieder jong paard hier wel een handje van. Ook goed over de rug lopen was moeilijk, doordat hij niet zijn balans kon vinden. Ik heb de mijne nu 2,5 jaar en zelf helemaal beleerd. En nu gaat de galop super goed, maar wel na 2 jaar training! En ook de draf is nu erg stabiel en constant wat eerst erg moeilijk was voor hem.

Kwa nuchterheid komt t zeker overeen. Die van mij schrikt eigenlijk ook nergens van en is een echte knuffelkont. We kunnen lezen en schrijven met elkaar. Erg éénkennig en gericht op de mensen, maar ook zeker naar de rest van een kudde een allemans vriend! Water vind ie heerlijk en blijft ie ook altijd voor staan.

Lange manen heeft ie zeker, maar zijn opa van zijn moeders kant is Oege, en oege heeft ook best veel behang.

Succes nog ermee :)

reentje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:57

Ik rij een Aan merrie, ze is in oktober een jaar onder het zadel. Galop vind ze heel moeilijk en is ze erg in onbelans, de draf is een stuk beter. Ook water vind ze geweldig en loopt er zo doorheen. Verder is het een enorme knuffelkont:D

liene2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 08:49

ooh wat leuk al die verhalen , dus die galop kon inderdaad wel eens een kwaaltje van paps zijn
maar als we maar lang genoeg door trainen zou het goed moeten komen
ze was eerst ook heel erg slungelig voor de keuring van 3 jaar was ze net te klein
maar nu ziet ze er al een stuk volwassener uit friezen heben denk ik iets langer nodig om uit te groeien
ja de mijne vind water ook leuk zolang hij er door heen kan kijken echte blubber plassen aarzelt hij even zo van hoe diep is dit??
heel erg bedankt voor jullie reackties
hier kan ik wel wat mee
gr erma

jollyjumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:46

hallo
ik hen ook een 3 jarige aan merrie van 1.72 hoog
een hele grote knuffel kont is het. en ook super cool.
ik heb haar nu 4 maanden onder het zadel en het gaat erg goed maar ook de galop en draf vind ze erg moeilijk.
maar super goed karakter .
ze zal ook niet weer bij mij weg gaan.
groetjes