Wedstrijden met je shet of kleine pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee_e

Wedstrijden met je shet of kleine pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 18:09

Heee iedereen'

Ik heb een verzorg shetlander van 1.10,
En wil met hem wedstrijden gaan rijden onder het zadel.
Het liefst dressuur.

Weet iemand leeuke wedstrijden waar ik aan kan deelnemen in september of oktober.
Eventueel later.!
Het liefst binnen Zuid-Holland, en/of in de regio van rotterdam, ridderkerk, ambacht.

Dank jullie wel!

Groetjes,
Marije

Ruyter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:19

Als je officiele knhs-wedstrijden wil gaan starten moet je een startkaart aanvragen bij de knhs.
Op de website van de (http://www.knhs.nl) staan wedstrijden die worden georganiseerd bij jou in de buurt. Je kunt ook op startlijsten.nl kijken. Daar kun je ook een plaatsnaam invullen zodat je wedstrijden vindt bij jou in de buurt.
Succes en veel plezier

Marijee_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 18:22

Kan ik daar dan ook terecht met m'n shet?
Hij is natuurlijk wel een maatje kleiner.
Of kom ik dan gelijk terecht bij de bixie wedstrijden?
Daar ben ik wars. te oud voor!
Groetjes,

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:23

Heb je geen startkaart, dan zal je het moeten zoeken in onderlinge wedstrijdjes en/of oefenwedstrijdjes bij manege's e.d.

En om een startkaart aan te vragen, moet je je eerst aansluiten bij een vereniging en/of de KNHS zelf, dat gaat dus niet 'zomaar'. Daar zitten vaak ook kosten aan verbonden, en dan moet je ook startcoupons e.d. hebben.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 28-08-11 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:24

Ja hoor, je kan gewoon KNHS starten, bij de pony's als je onder de 18 bent, en als je 18 of ouder bent mag je een shet zelfs tussen de paarden starten :)

Marijee_e

Re: Wedstrijden met je shet of kleine pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 18:27

owkee dankjee

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:25

Hoe oud ben je, een bokker vertelde me dat je voor bixiewedstrijden niet lid hoeft te zijn van een ponyclub. Je moet enkel lid worden van de knhs en een bixiekaart aan te vragen, maar daar zit wel een bepaalde leeftijd aan verbonden.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:59

Mijn bijrijdster rijdt sinds juli ook KNHS wedstrijden met mijn shetlander.
Ze rijdt ook iedere week bij een vereniging waar ze lid van is, en omdat het zo goed ging met de onderlinge wedstrijden hebben we een startkaart en startcoupons aan gevraagd ze is nu al dressuur B+2 en Springen ook B+2.

Zie mijn onderschrift. :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:06

Bixie mag tot je 13e.

Is er geen actieve vereniging bij jou in de buurt waar je lid kan worden? Dan kan je daar wat onderlingetjes proberen. Zij weten ook vaak wel leuke wedstrijdjes in de buurt. Toen Sabrina heelhuids een bixie kon, is ze ook elders zo gestart. Volgens mij kun je met elke maat pony wel starten op de 'reguliere wedstrijden'. Dan verwachten ze idd wel een B-proef van je. Dat is de proef voor A-pony's, dus je niveau is al lager. KNHS is een heel informatieve site als je meer wil weten.

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:14

Onzedochter heeft afgelopen zondag met de shet meegedaan met de onderlinge van de woonplaats. Erg gezellig en leuk! (175 punten) Was de mascotte van de dag omdat hij niet alleen in de trailer kan, liep hij de hele dag rond aan het halstertouw.... :D