wollen zadeldek of gelpad?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yarabmae

wollen zadeldek of gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 11:43

Hallo allemaal!

Omdat mijn AV nogal een gevoelige rug heeft ( zoals zovelen) zit ik te twijfelen tussen een lamswollen sjabrak of een gelpad...
Wat is het verschil in werking en wat zijn de voor- ,nadelen.
Heeft iemand ervaring hiermee?

Letizia

Re: wollen zadeldek of gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:48

Op wat voor manier heeft jou paard een gevoelige rug? Lijkt mij meer dat je zadel gewoon niet goed ligt. Als je onderleggers (zeker in geval van een bontonderlegger) onder je zadel legt, wordt je boom smaller, dus zou daar mee uitkijken. Is de zadelmaker al 'n keer geweest?

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:13

Zou idd ook geen dingen onder je zadel stoppen. Ik wilde dat eerst ook doen, omdat ik dacht dat m'n paard dan minder van het zadel zou voelen. Maar zowel de ruitersportzaak als bokkers als mensen in m'n omgeving raadde het me af, omdat het beter zou zijn om zo min mogelijk tussen de rug en het zadel te hebben. Zadel zou gewoon zo moeten liggen dat het vast op de rug ligt, zonder te knellen met een enkel dekje ertussen.

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 00:43

inderdaad eerst laten kijken waar het probleem in de rug zit, ligt het wel aan het zadel of is er medisch iets niet in orde.
een gelpad is minder vullend dan een bontje dus zou ik daar eerder voor gaan, tenzij je zadel net niet goed ligt en die opvulling dus nodig heeft, dan het bondje. maar dus eerst een dierenarts :P