Saros of warkant van het gestelhof?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxJanaa

Saros of warkant van het gestelhof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 15:21

Hallo,

Wij hebben een Calypso III merrie van 1m62 en we zouden graag verder fokken met haar.
(Ze heeft al 2prachtige veulens gekregen!)
Nu zijn we aan het twijfelen of we saros of warkant van het gestelhof gaan nemen.
We zijn ook al de hengsten gaan bezichtigen en Warkant vonden we echt super, hij kwam direct kijken aan de stal,... Maar saros bleef maar heel rustig in zijn stal staan hij kwam ook niet kijken...
We hebben ook veulens gezien en het veulen van saros kwam direct naar ons toe, terwijl die van warkant hem verstopte (dus het tegen gestelde van de hengsten).

Nu had ik graag geweten hoe hun veulens zijn van karakter, omgang, rijden, bewegingen,...
En welke hengst zou jij ons aanraden.

Klopt het ook dat je met saros nooit vos hebt?

Alvast bedankt :)

XxJanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 07:49

Niemand die iets meer kan vertellen?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 07:54

Ik heb heel goede ervaringen met nakomelingen van saros, fijn in de omgang, leuke beweging :)
Heb zelf overwogen om een jaarling van hem te kopen..

Edit de paarden en veulens dat ik van hem gezien heb waren allemaal vrij donkerbruin sommige tegen het zwart aan, dus indd nog geen vossen gezien :) maar of het nou helemaal niet voorkomt weet ik niet

wizewo

Re: Saros of warkant van het gestelhof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:02

Wel ik ken wel meer sarossen en die zijn allemaal erg fijn in omgang, lief, in het rijden erg gevoelig en niet te snel bang. Behandel je ze niet naar hun waarde, kan je wel wat reactie verwachten. De meeste die ik ken zijn groot en donkerbruin inderdaad oh en een weelderige haardos. Hele fijne paarden!
Nu dacht ik dat saros zelf een beetje overwerkt is. Misschien dat hij daarom wat afstandelijker is? Dat is in ieder geval een paard dat heel veel doet voor de ruiter.

Nog niet te veel warkants tegengekomen eigenlijk, dus daar durf ik niks over zeggen.

BEdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:40

De nakomelingen van Warkant die ik ken hebben over 't algemeen geen simpel karakter. Ze hebben ergens dat Ferro-bloed die in Warkant terug te vinden is wel in hen... Verder wel leuke en mooie paarden! Via PB kan evt. wel iets meer info gegeven over de Warkant nakomeling van een vriendin van mij...

XxJanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 18:22

Nog iemand ervaring met deze hengsten?

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:12

Ik ken behoorlijk wat warkant-nakomelingen, allemaal behoorlijk mooie paarden met een fijn hoofd en vooral heel bloedgemaakt, dus over het algemeen ook heet met rijden. Als je ze voor je aan het werk hebt, wel zeer fijn, en ze maken ook een redelijke sprong, fijn allround dus!
Saros heb ik geen ervaringen mee...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:42

Op een Calypso III zou ik Saros zeggen.
Trouwens in mijn ogen 2 verschillende hengsten ook...

Voor Saros moet de merrie ijna overlopen van bloed en werklust, anders wegblijven van Saros. Maar dus met een typische Calypso III kan het een heel goeie match zijn.

XxJanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 17:40

Bedankt voor jullie reactie's ;)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:07

Ik ken beide hengsten in omgang en ze zijn beide super braaf!!! Warkant is iets fijner van type dan Saros en ook iets pittiger. Maar ze zetten nooit een voet verkeerd!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:12

pb Y_DG even ;) Ik dacht dat hij van beide hengsten een nakomeling heeft gefokt :j

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:50

Ik ken alleen Saros, ook erg fijne paarden van gezien.
Daarnaast mbt naar je toe komen, dat is gewoon opvoeding ;).