gelders paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

brighteyes85

gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 21:35

Hallo Bokkers,

Ik heb een vraag. Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een gelderse merrie van 10 jaar (Urlizora = Wouter x Irlizora)
Ze is erg werkwillig en ontzettend nieuwschierig.

Ik zou graag een veulen van haar willen, maar weet niet of dat kan aangezien ze 10 jaar is en nog nooit een veulen heeft gehad.
Als het kan waar kan ik een hengst voor haar vinden?

Graag advies :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:57

http://www.kwpn.nl/site/department_article/index/18

Op de KWPN site staat onder Regio's het menu van de Gelderse paarden, zie de link hierboven. Daar staat ook een lijst met goedgekeurde hengsten. Als je een hengst wilt uitzoeken, in februari/maart is er ook een Gelderse hengstenshow met nakomelingen in Ermelo.
Als je lid wordt van het KWPN (voor veulenregistratie en keuringsbezoek toch noodzakelijk) en je kiest de Gelderse richting dan krijg je ook brieven en een nieuwsbrief per mail met activiteiten rond het Gelderse paard.
Je kan (eventueel na een thuiskeuring) ook een dekadvies bij het KWPN vragen.

Op bokt:
[HK] Gelderse paarden, deel 5!!

En zelfs een hyves :D

http://gldrs.hyves.nl/

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 06:44

Ik heb jou een PB gestuurd.

Over de leeftijd van jouw paard. 10 jaar kan prima hoor om een veulen te krijgen.
Jewel (Jelliezora) was 15 jaar oud toen zij haar eerste (en laatste helaas) veulen kreeg. Met maar 1 eierstok.

Maar wil jij bij het Gelderse type blijven of wil jij het verfijnen? Wij wilden dat laatste.

brighteyes85

Re: gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 08:49

@Cryssie ik heb het gezien, nog geen tijd gehad om te reageren, maar nu wel.
Ik wil graag bij het gelderse type blijven, daar ben ik in mijn zoektocht naar mijn ideale paard helemaal verliefd op geworden <3

@janne 19 ik had wel al op de site van de kwpn gekeken, maar daar werd ik niet veel wijzer van, dus heb ze gebeld, ze sturen me informatie toe
de bokt had ik nog niet gevonden, maar ziet er echt heel erg leuk gezellig en mooi uit!
helaas heb ik mijn hyve ingeruild voor fb :D

Cryssie

Re: gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:54

Heb jij een foto van jouw paard? Het nichtje van mijn overleden merrie.