Eigen paardje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_RMHorse_

Eigen paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:45

Dag bokkers!

Ik droom zoals zo velen al bijna me hele leven van een eigen paardje.
Maar steeds mocht dit niet lukken.
Toen ik bijna 16 werd zeiden me ouders: scooter of paard.
Uiteraard wou ik een paardje hebben, maar ik moest dan alles zelf betalen, en ik zat ook nog op school.
Dit leek me geen goede keuze omdat ik het paard niet kon bieden wat ik wou...
Dus heb ik toen een scooter gekregen waar ik uiteraard ook heel blij mee ben

Maar nu ben ik bijna 18 en heb ik vanaf 5 september een fulltime baan bij me ouders met opleiding 1 dag in de week!
Nu zou ik dus makkelijk alles zelf kunnen betalen en me ouders staan garant.

Dus ben ik me rustig aan het oriënteren en ik zou graag een friesje willen. Maar wat me opvalt is dat er erg veel friezen te koop staan en ik vraag me af waarom. las ook net een bericht over genen, waterhoofdjes enzo. Zou dit de reden kunnen zijn?

Ook heb ik een vraagje over het keuren, wat kan je precies allemaal laten keuren. Hoeveel kost dit, en wat is slim?

En hebben jullie misschien ook een paar handige site's om op te kijken. Tot nu toe alleen marktplaats afgespeurd.

Alvast heel erg bedankt voor degene die me kunnen helpen

HorsesWoman

Re: Eigen paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:08

Voor het keuren moet je denk ik zo rond de 100 euro uittrekken.

Wij hebben gewoon een normale keuring laten doen, maar bij nader inzien hadden we beter een
uitgebreidere kunnen doen aangezien we dan wisten dat we een drachtig super dunne pony kochten.

Dus bij een merrie zou ik wel goed opletten, maar meestal is een normale keuring gewoon genoeg.
Daarbij kijken ze naar het hard, te longen, de gangen, en benen enzo.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:54

RPA--> BKR

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:11

haallllo
ten eerste ik vindt dat je verstandig heb gekozen natuurlijk is een paard leuk maar het is nu nog beter omdat je zeker weet dat je alles kan betalen !
waarom ze te koop staan geen idee maar ik weet wel een paar dingen waar je in ieder geval op moet letten ! als je dressuur wilt rijden moet ie denk ik kunnen galoperen en gewoon een beetje kijken wat ie kan springen kunnen de meeste niet dus dat kan ook een reden zijn dat ze weg gaan verder zou ik bij de advertenties op letten op water hoofd correct gebouwd en de normale dingen ! je kunt de advertentie (voor dat je voor niets gaat kijken ) ook aan een paarden kenner laten zien als je er zelf niet zo veel verstand van hebt en iemand mee nemen als je gaat kijken en even uit proberen met rijden ect. is ook een goed idee !
verder kun je volgens mij keuren in de prijs klasse van 80 tot 150 euro verschil per regio *(neem niet de dierenarts van de verkoper ) *
verder kijk ik ook alleen maar op marktplaats of van een handelaar in de buurt maar dat is naar mij idee alleen handig als je je paard in ruilt .
verder druk ik zelf alijd even op de rug hals buik enzo en kijken of het dier goed reageerd !
suc6 !

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:23

HorsesWoman schreef:
Voor het keuren moet je denk ik zo rond de 100 euro uittrekken.

Wij hebben gewoon een normale keuring laten doen, maar bij nader inzien hadden we beter een
uitgebreidere kunnen doen aangezien we dan wisten dat we een drachtig super dunne pony kochten.

Dus bij een merrie zou ik wel goed opletten, maar meestal is een normale keuring gewoon genoeg.
Daarbij kijken ze naar het hard, te longen, de gangen, en benen enzo.

Wow dat valt nog flink mee 100 euro, ik had echt veel en veel meer gedacht. Denk dat ik dan voor de uitgebreide kies. Wil echt een maatje voor me leven en zou huilen als ik er al een band mee heb en hem dan weg moet doen...

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:26

dressuur518 schreef:
haallllo
ten eerste ik vindt dat je verstandig heb gekozen natuurlijk is een paard leuk maar het is nu nog beter omdat je zeker weet dat je alles kan betalen !
waarom ze te koop staan geen idee maar ik weet wel een paar dingen waar je in ieder geval op moet letten ! als je dressuur wilt rijden moet ie denk ik kunnen galoperen en gewoon een beetje kijken wat ie kan springen kunnen de meeste niet dus dat kan ook een reden zijn dat ze weg gaan verder zou ik bij de advertenties op letten op water hoofd correct gebouwd en de normale dingen ! je kunt de advertentie (voor dat je voor niets gaat kijken ) ook aan een paarden kenner laten zien als je er zelf niet zo veel verstand van hebt en iemand mee nemen als je gaat kijken en even uit proberen met rijden ect. is ook een goed idee !
verder kun je volgens mij keuren in de prijs klasse van 80 tot 150 euro verschil per regio *(neem niet de dierenarts van de verkoper ) *
verder kijk ik ook alleen maar op marktplaats of van een handelaar in de buurt maar dat is naar mij idee alleen handig als je je paard in ruilt .
verder druk ik zelf alijd even op de rug hals buik enzo en kijken of het dier goed reageerd !
suc6 !

Heey bedankt voor je waardevolle reactie! :D
Ik vond het toendertijd wel ontzettend jammer dat ik die beslissing moest maken, maar het kon niet anders.
Die van de dierenarts is ook een goeie tip! Zou t haast vergeten :(
En neem iemand van stal mee waar ik nu me bijrijdpaard heb.
En de rug is idd belangrijk jaa.

bedankt!

Lotje666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:30

En heb je een leuke fries gevonden? of wat anders ? :D

Lotje666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:31

Oeps zie nu pas op je profiel dat je een mooie fries hebt! wat een plaatje!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 14:30

Hihi dankjewel!