Deelnemen aan keuringen (merrie).

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneH_87

Deelnemen aan keuringen (merrie).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 11:15

Ik weet even niet zeker of dit toppic hier goed staat?

Graag zou ik van jullie bokkers wat meer willen weten betreft de keuringen van een merrie.

Ben lang geleden lid geworden van de KWPN voor met mijn merrie deel te nemen aan een
keuring.

Graag zou ik de verschillen willen weten bij de keuringen en waar je merrie wel/niet aan moet
voldoen. Dit is mij niet allemaal duidelijk.
Heb op de site van zowel de KWPN als KNHS gekeken, maar het is me niet duidelijk.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:43

Moderatoropmerking:
Even snel iets groens tussendoor, voordat hier posts komen als 'gebruik de zoekfunctie', of 'kijk op de site van het stamboek' ;), er was laatst ook al vraag naar een sticky met deze info erin, zullen we eens proberen hier een mooi informatief topic van te maken waar alle info verzameld staat en waar we naar kunnen verwijzen als er nieuwe topics komen met dezelfde vraag? :)

Be_stronger

Re: Deelnemen aan keuringen (merrie).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:20

geen idee wat voor verschillende keuringen er zijn,qua waar ze aan moeten voldoen zou ik zeggen mooie bouw, rastypisch, goede gangen eronder, en ook niet helemaal onbelangrijk dat ze braaf zijn aan de hand zodat er geen ongelukken gebeuren. laatst was ik op een keuring liep ik achter een merrie die ook gekeurdmoest worden, zegt die vrouw de hele tijd,pas op ze schopt, pas op ze kan aanvallen, pas op ze is beschermend richting veulen, neem afstand. dan is de lol er al gauw af en sta je vrijwel meteen achteraan.