Pavo cup intressante bloedlijn noodzakelijk??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cariena

Pavo cup intressante bloedlijn noodzakelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 23:20

Ik vraag mij af in hoeverre er naar de bloedlijn van het voorgestelde paard wordt gekeken bij de pavo cup, is het bijvoorbeeld kansloos om met een zeer fijn bewegend paard te gaan zonder dat het kwa papier een intressant gefokt paard is?

Ik ben dus erg benieuwd of er tijdens de pavo cup (selecties) erg naar de bloedlijnen gekeken wordt of meer naar de aanleg van het paard.. :D

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:29

Misschien dat je een Mod kan vragen of zij het topic wil verplaatsen naar:
Informatief » Algemeen » [FA] Fokkerij en Afstamming » [FB] Familiebanden.

Ik denk eerlijk gezegd dat daar meer mensen zitten die het antwoord op deze specifieke vraag weten.
(Zelf ben ik ook benieuwd naar het antwoord)

Vudress

Re: Pavo cup intressante bloedlijn noodzakelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:52

Ik kan mij geen pavotoppers herinneren met een gewoon papier.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:26

Ik denk dat je dan echt een heel speciaal paard moet hebben,die heel spectaculair is qua bewegingen! maar je paard moet wel kwpn gefokt {en geregistreerd} zijn anders mag je niet meedoen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:41

Mijn schimmel is niet bepaald interessant gefokt maar mocht wel naar de halve finale in Ermelo. Dat we die halve finale niet zouden overleven dat wist ik overigens wel van te voren, daar was hij niet goed genoeg voor.

Cariena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 18:20

Ok ik zal kijken of ik het topic kan laten verplaatsen thanx!

Is het dan noodzakelijk dat de lijn veel predikaten heeft, of is het juist belangrijk dat het paard gewoon een goede dressuurstam heeft?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:09

WD-V -> F-AM

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:48

Het ligt eraan wat je een goed papier vindt. Mijn ervaring is dat de meeste goede paarden ook uit een goede stam komen en dus een goede afstamming hebben.
Maar er zijn in de geschiedenis van de PAVOcup zijn er echt kampioenen geweest die niet een voor het KWPN droomafstamming hadden.

Robin Hood bijvoorbeeld was een Jazz x Zep. voor mij persoonlijk een hele fijne afstamming maar het KWPN ziet liever wat anders.(ook toen al) Het heeft hem niet verhinderd kampioen te worden.

Wat je de laatste jaren wel ziet is dat de goedgekeurde hengsten automatisch voor Ermelo geselcteerd zijn...Dat zijn natuurlijk de allerbeste paarden, met een goed management en ja..een afstamming die het KWPN graag ziet. Die paarden eindigen vaak hoog(door kwaliteit en het goed gereden zijn) en zo kan het kijken dat het KWPN op afstamming selecteerd in de PAVOcup.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:03