wie heeft er een nakomeling van notaris??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

wie heeft er een nakomeling van notaris??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 22:41

hallo,

de titel zegt het eigenlijk al..
wie heeft er een nakomenling van de hengst notaris??

De oom van mijn vriend heeft deze hengst tot zijn notaris zijn dood in zn bezit gehad (volgends mij).
En nu ben ik afgelopen weer in polen geweest op de Euro stud farm, waar de oom van mijn vriend woont en daar een weekje wat meegeholpen met de veulens etc. En nu was ik benieuwd wie er een nakomenling van hem heeft.

Een foto erbij zou leuk zijn :D

CharmingS

Re: wie heeft er een nakomeling van notaris??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 21:00

niemand

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:45

Ik ken er 2, ene is een wat sensibeler type terwijl de ander redelijk flegmatisch is...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:47

Jaaaaah!!! Wij hebben een 23jarige merrie van Notaris (x Nimmerdor om wat meer precies te zijn ;)).
Ze is een hele hand vol als ze ergens een mening over heeft :+ Verder is ze een super moeder en een heel fijn vriendelijk karaktervol paard. Ik ben er helemaal weg van (dat heeft wel even geduurd, want ze was in de eerste 2 jaar best wel eens teveel karakter voor mij, gelukkig heeft mijn zus me altijd goed begeleid). De laatste tijd hebben we vooral alleen maar lol. Ze moet niets meer en we doen alleen nog maar waar we zin in hebben :D We hebben haar nu 12 jaar :)

Onze eerste en enige onderlinge wedstrijd :D Ze was toen al 21.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik moet ook nog ergens onwijs gave Trec foto's van vorig jaar mei hebben, maar die kan ik niet vinden. Dan deze maar als karig alternatief:
Afbeelding
Afbeelding

Ze is overigens niet zo groot, maar wel zeer massief gebouwd. :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 12:19

Wat een gave merrie! Waarom ben je nooit officieel gestart?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:07

Ach dat is er bij ons nooit van gekomen. Mijn nichtje heeft wel met haar gestart bij de ponies (ze is 1,54m, maar fokt groter door: 4 nakomelingen van allemaal ongeveer 1,64m) daar was ze M2 met winst en L springen toen ze 5 was :)
Met haar zoon rijd ik wel wedstrijden.
Wat hebben jullie precies lopen nog? Heb je ook foto's?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 17:35

Door omstandigheden lopen er niet veel paarden meer! wat poolse merrie's en kwpn'ers, kwpn merrie's hebben allemaal een nakomeling van notaris volgends mij(weet het niet 100% zeker)!!

edit; zie dat de hengst is overleden in 2002 dus de veulens zullen wel niet van hem zijn! maar er lopen wel merries bij die wel zijn afstamming hebben maar niet worden gebruikt voor de fok (incest)

Ritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:26

Zucchero schreef:
Jaaaaah!!! Wij hebben een 23jarige merrie van Notaris (x Nimmerdor om wat meer precies te zijn ;)).
Ze is een hele hand vol als ze ergens een mening over heeft :+ Verder is ze een super moeder en een heel fijn vriendelijk karaktervol paard. Ik ben er helemaal weg van (dat heeft wel even geduurd, want ze was in de eerste 2 jaar best wel eens teveel karakter voor mij, gelukkig heeft mijn zus me altijd goed begeleid). De laatste tijd hebben we vooral alleen maar lol. Ze moet niets meer en we doen alleen nog maar waar we zin in hebben :D We hebben haar nu 12 jaar :)

Onze eerste en enige onderlinge wedstrijd :D Ze was toen al 21.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik moet ook nog ergens onwijs gave Trec foto's van vorig jaar mei hebben, maar die kan ik niet vinden. Dan deze maar als karig alternatief:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ze is overigens niet zo groot, maar wel zeer massief gebouwd. :)

Wat een late reactie van mij,
maar door gisteren omdat ons paard naar een andere stal is gegaan bij Walter Blockx
en ik wat informatie heb gevraagd ben ik wat te weten gekomen,
Walter Blockx heeft twee dikke mappen van ook oudere paarden oa Notaris,
ook een foto een groot paard Vos,
die sringericht was maar ook dressuurpaardjes kon nageven en doorgeven,
het gekke is als ik dan verder kijk zou er Gelders bloed in zijn lijnen zitten dus fors gebouwde paarden,
mooi zelfs,
mijn dochter heeft er eentje afgericht, ik had er geen geloof in maar ze heeft hem op simpel niveau
dressuur klaar gemaakt en verkocht omdat ze een springpaard wilde
de nieuwe eigenares is er zeer tevreden mee en wint ook dressuur wedstrijd gewoon niveau,

Dus Notaris wat in de map stond van zijn karakter zou hij een fijn paard zijn om bereden te zijn,
niet moeilijk en een fijn stabiel karakter, hij is de overgrootvader van onze merrie,
waar dan vaderskant Westpoint in zit dressuur en aan moederskant wat spring,
ik heb ook van Notaris gezien was een goed geblokte kerel,
Hij was van 1972 en gestorven in 2002
zijn zoon El Rosso is dus de grootvader van onze merrie ook vos

is wel nuttig als je zo n informatie te weten komt