afstamming voor beginner om verder mee te komen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:00

dit vind ik een rare topic, want elk paard is anders, als je een 2 paarden vandezelfde afstamming bekijkt, dan kan de 1 heel braaf zijn en de ander een draakje, dus je zou zelf op onderzoek uit moeten gaan en gewoon naar advertenties kijken en dan een proefritje maken, als die braaf is dan vraag je als je hem voor proeftijd mag en dan kan je zelf kijken hoe die is...snappie?

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 14:03

Tja, dit kwam omdat ik in het andere topic las dat kawa bijvoorbeeld heel veel van dezelfde afstamming paarden binnen krijgt, omdat hun baasjes dat niet aankunnen.. daarom vroeg ik mij af, welke afstamming is dan wel goed.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:05

je moet gewoon allerlei advertenties afgaan en dan de paarden op proef nemen...zo kun je ontdekken of ze bij je passen, dat heb ik ook gedaan met mijn merrie, mijn merrie is wel druk maar daar hou ik wel van en het is maar net waar je van houdt.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:46

Hoi,

Ik denk inderdaad dat je nooit met zekerheid kan zeggen die afstamming geeft zulke paarden.
Momenteel heb ik een merrie van Frulhing en dat is een draak ,maar dat wil niet zeggen dat alle Frulhing's draken zijn.
Het ligt ook heel vaak eraan wie heeft het paard al in handen gehad.
Als een paard een poos bij mensen heeft gestaan die het niet aankunnen creeer je een draak. Dus denk dat het belangrijkste is om naar te kijken
hoe het paard opgevoed en gereden is,en dat kun je vaak pas zien naar een paar weken. (in het begin is bijna elk paard overdondert) dus als je de kans krijgt een paard op proef te nemen moet je dat altijd doen.

succes