Shetlandhengstveulens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Likemaaike

Shetlandhengstveulens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 10:47

Ik had een vraagje wat gebeurd er met shetlandhengstveulens meestal als ze niet kunnen blijven?

Groetjes

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:49

Daar waar ze geboren zijn? Die worden dan verkocht denk ik. Als dat lukt.

Mag ik vragen waarom je dat vraagt?

Likemaaike

Re: Shetlandhengstveulens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 10:50

Jep, en ze staan in stamboek ingeschreven.
Omdat er zo'n lief hengstveulentje is maar omdat ie hengst is moet ie weg.
Maar wil wel dat ie een goed huis krijgt,

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:51

Proberen te verkopen op MP en bokt. Of weggeven als weidemaatje. Er staan soms wel advertenties van mensen die een maatje zoeken voor hun paard of pony.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:52

Likemaaike schreef:
Omdat er zo'n lief hengstveulentje is maar omdat ie hengst is moet ie weg.
Maar wil wel dat ie een goed huis krijgt,

De markt voor zulke beestjes ligt momenteel erg op zijn gat tenzij het echt iets bijzonders is...

De meeste belanden ergens in de weiland om opgefokt te worden en wat er daaarna mee gebeurt is altijd de vraag... :(:)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 10:58

Ik zal kijken wat er mee gebeurd, miss kan ik hem zelf wel overnemen want het is echt een schatje.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:03

Persoonlijk zou ik er zelf niet meer dan €75.- aan uit geven. :)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 19:40

hij verkoopt drachtige merries voor 150, dus denk dat het wel lukt . Maak ook paardjes mak voor hem dus misschien valt er te onderhandelen $

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:42

Ik denk dat ze vaak naar de slacht gaan en anders houden ze ze als ze niet verkocht kunnen worden en kunnen ze ruinen of keuren voor dekhengst

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 19:43

hij vind het zelf een superleuke beestje, alleen jammer dat het een hengst is zegt ie .

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:45

shet hengst zonder papier op dit moment 30 euro

Beesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:20

jee wat weinig, ik heb eigenlijk niet zoveel verstand van de prijzen...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:08

Likemaaike schreef:
hij verkoopt drachtige merries voor 150, dus denk dat het wel lukt . Maak ook paardjes mak voor hem dus misschien valt er te onderhandelen $

Drachtige merries voor 150? Dat zijn dus allemaal papierloze pony's neem ik aan, die allemaal bij dezelfde hengst hebben gelopen?
Denk dan goed na of je wel hier je pony wil kopen, in plaats van een hengstveulen van een goede fokker, wat je tegenwoordig nauwelijks meer kost.
Ik zou persoonlijk liever voor de laatste optie kiezen, omdat je dan in ieder geval weet dat er over de combinatie van de ouders goed is nagedacht, en de gezondheid is over het algemeen beter bij stamboekdieren.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 10:17

Papierloos denk ik niet ze zijn naar premiekeuring geweest en hebben moeders die kroon zijn ze lopen bij een oudere man maar volgens mij niet papierloos $, kan eens navragen maar 'k hoef geen goede hengst als dekhengst enz. Maar kan het niet over mn hart verkrijgen dit schatje te laten gaan ,

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:25

Ik snap precies wat je bedoelt.
Maar je vraag was wat er gebeurt met shetlandhengstveulens. De meesten krijgen een enkeltje Italië, dat is gewoon een feit.
De meeste, dus niet alle(!), papierloze shetten zijn gefokt omdat 'een veulen zo schattig is', of gewoon uit de broodfok, dus puur vermeerderen om het geld. Mede hierdoor is er nu zo'n overschot ontstaan dat er maar weinig shetten, en dan vooral de hengstveulens, een lief baasje kunnen vinden.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een papierloze ruin staan en een ruintje met halfpapier. Maar beide dekkingen waren buiten mij om gedaan, ik had er niks over te zeggen. Het ruintje met halfpapier is wel geboren toen de merrie ook al mijn eigendom was. Maar ik had veel liever een goede stamboekhengst als vader gezien, vooral omdat mijn ruin nog een behoorlijk mooie pony begint te worden ook, die het op de keuring waarschijnlijk niet eens zo slecht zou doen. Dan bedoel ik niet de hengstenkeuring, maar de ruinen.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 11:39

Dat snap ik ook wel, en het is natuurlijk altijd mooiere met een goede stamboekhengt maar als ie anders naar slacht moet dan denk ik dat ik hem toch maar overneem $$

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:42

en wat ga jij er dan mee doen, en waar laat je hem?en de kosten? en wil je hem hengst laten heb je daar ervaring mee. kosten van castreren, beide ballen wel ingedaald. heb je daar allemaal al goed over na gedacht en bekeken?

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 09:01

wij hebben zelf 5 eigen paarden waaronder 2 shets en zelf het land & hooi etc. Dus dat hoeven we niet meer te betalen. Castreren moet natuurlijk wel $$. && daar heb ik al wel over na gedacht hoor :)

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:33

Papier of geen papier, shet hengsten zijn geen drol meer waard. (Op MP staan ze soms voor €5 of gratis! Dit is dan vaak wel wanneer de grootste paardenmarkten zijn geweest, en ze de hengsten niet verkocht kregen)
Ik heb horen zeggen dat er mensen zijn die op de markten al die hengstveulens opkopen, in een vrachtwagen frotten naar het buitenland en tja..
Veel kleine pony's voor weinig geld, maakt net zo veel vlees als één grote pony voor meer geld.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 18:48

Tuurlijk maar misschien kan ik hem ook wel gratis krijgen en geen gezeur die pony weet niet het voelt gewoon zo goed :-)