hoe groot is jouw fjord van Zortin?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

hoe groot is jouw fjord van Zortin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 22:35

Zoals de titel al zegt ben ik erg benieuwd hoe groot de meeste fjorden van de hengst Zortin zijn/worden. Dit omdat ik er een 2 jaar oude Zortin heb staan en hem naast mijn ( oude type bouw) sebastian merrie van 132 zo klein vind ogen :+ AUB alleen reageren als het om een Zortin gaat

joyce_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:59

De fjord van mijn vriendin ook een Zortin, is volgensmij 1,38. Onze fjorden merrie van Zortin is 1,43.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:49

IK zie dit topic nu pas. :o

Zortin is zelf 1.46.
We hebben twee 3 jarige ruinen van hem staan , een is 1.50 en de andere 1.48.
Dan nog een gra kleurige merrie die is 3 jaar en 1.43.

Verder nog een 2 jarige hengst die gaat ook dik over de 1.40.
Dan nog wat jaarlingen die ook zeker niet klein zijn.
Mijn Guuske is (1.5 jaar ) en die meet 1.40.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:12

Ik heb een zortin-ruin van 2,5 jaar, meet nu ongeveer 1.34 mtr.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:07

Zortin zelf is niet mega groot maar ook geen ukkie, hij is 1.46.
Qua hoogte heeft ook te maken met de moederlijn, niet alleen de vaderlijn. Ik weet niet hoe groot de merrie is?
Daarbij is die van jouw pas 2 toch? Die groeit nog wel even door hoor!!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 17:53

ThessaKeizer schreef:
Qua hoogte heeft ook te maken met de moederlijn, niet alleen de vaderlijn. Ik weet niet hoe groot de merrie is?

moeder van fedor is volgens stamboek 137
moeders vader is inco die is toch volgens mij vrij groot :+ Fedor is 2,5 ;) Volgens onze dierenarts een man met veel ervaring zou hij niet veel groter meer worden... ik hoop dati ongelijk heeft :o

liberty

Re: hoe groot is jouw fjord van Zortin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:55

moeder van de onze is denk ik 1.45

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:54

Blon_D schreef:
ThessaKeizer schreef:

moeders vader is inco die is toch volgens mij vrij groot :+ Fedor is 2,5 ;) Volgens onze dierenarts een man met veel ervaring zou hij niet veel groter meer worden... ik hoop dati ongelijk heeft :o

Hmmm een kleine moeder dus! Dan is er natuurlijk de kans dat je paardje ook niet erg groot gaat worden! In dit geval dus waarschijnlijk de genen van mams gekregen! Overigens is mijn fjord zeker tot zijn vierde jaar door gegroeid hoor! Hij zal dus nog wel wat hoger worden maar misschien niet heel groot inderdaad.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 21:34

ThessaKeizer schreef:

Hmmm een kleine moeder dus! Dan is er natuurlijk de kans dat je paardje ook niet erg groot gaat worden! In dit geval dus waarschijnlijk de genen van mams gekregen! Overigens is mijn fjord zeker tot zijn vierde jaar door gegroeid hoor! Hij zal dus nog wel wat hoger worden maar misschien niet heel groot inderdaad.[/quote]

Maar de laatste keer dat ik hem opgemeten had was hij al wel rond de 135.. en hij is 2,5 en net gecastreert :(:) mag toch hopen dati nog wel n vm of 5 groeit? :Y)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:55

Hij is zeker niet zo groot meestal groeien ze van hun 2e tot hun 3e niet zo heel veel meer.
Wat heeft hij een leuke naam zeg, ik heb ook een Fedor fjord gehad die hebben wij vorig jaar op 25 jarige leeftijd moeten laten inslapen dus ik vind de naam geweldig.

Onze 2 jarige is geen Zortin maar is tegen de 150 ook zijn moeder en vader zijn kleiner dus je kan er weinig van zeggen.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:23

ophet mometn hebben we ook nog 2 3 jarige zortin nakomelingen staan die nu 1.48 en 1.50 zijn.
Beide moeders waten zeker niet groter dan 1.45.

Dus het wil helemaal niet veel zeggen.
geduld is een schone zaak, wachten tot ze volwassen zijn.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:15

Uiteraard is dat allemaal afhankelijk van de moeder die er achter zit, maar vergeet ook niet dat Zortin uit een kleine moeder komt (net geen 1.40?) en een grote vader. Dus wat dat betreft kan het ook nog 2 kanten uit he.