Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
doei schreef:Ik vind hem op de foto's niet te mager.
Maar voor 6 jaar zou het niet misstaan als hij iets meer vlees op zijn lijf heeft.
De muesli die je hem nu geeft gaat hij ook niet dikker van worden,
Maar ik begrijp dat je voer zoekt waarvan hij dikker wordt en geen jeuk gaat krijgen?
Kan je haf ook wat meer energie gebruiken of is hij fris zat?
Mindim schreef:Ik vind idd zijn flanken te veel opgetrokken. Ze zeggen wel eens, krachtvoer om de vlees op de ribben te krijgen en ruwvoer om de flanken gevuld te krijgen.
Maar goed hij krijgt al een pak hooi per dag.
Ik zou inderdaad eens laten kijken naar zijn gebit of hij misschien haken heeft of iets anders aan zijn gebit en toch eens een da bellen om uit te sluiten dat hij verder niets onder de leden heeft.
Ik zou dus eerst het een en ander uitsluiten, eer je compleet je voerbeleid gaat omgooien, vooral omdat het niet typisch is voor je paard om zo mager te zijn.
doei schreef:Kijk qua spier supplement heb ik mijn haf 2 maanden equitop myoplast gevoerd (in de aanbieding bij paardendrogist)!
Dat heeft de bespiering echt heel erg goed gedaan en krijg ook veel reacties op hem. Je moet er natuurlijk wel naast trainen...
Hij mocht ook meer vetjes krijgen en dat kreeg hij door 1 a 2 maanden de basisbrok van Vente te voeren (standaard voer bij ons op stal).
Vanaf hier moest hij niet meer dikker, maar ook niet dunner.
Maar ook iets energierijks...
Nu voer ik hem 1,5 kilo Kentucky Lite http://www.paardenvoeders.nl/files/31_c ... E%20NL.pdf
en o,5 kilo sportmuesli http://www.paardenvoeders.nl/files/31_c ... i%20NL.pdf
In jullie geval zit je daarmee qua exzeem en energie goed, maar dit gaat niet dikker maken.
Dus uit eigen ervaring zou ik je hafje dikker maken met een basisbrok en eventueel een ondersteunend supplement voor de spieropbouw.
En van daaruit naar iets zoeken wat het gewicht stabiel gaat houden...
Overigens heeft mijn haf onbeperkt gras of drooghooi.