een vraagje over papieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_V

een vraagje over papieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 09:56

hallo,

ik heb ergens een heel mooi veulentje gezien waar ik misschien wel geinteresseerd in ben. Het was een ongelukje want de mensen hadden de merrie gekocht zonder dat ze wisten dat deze drachtig was. De vorige eigenaar wist het ook niet., dus de vader is onbekend. De moeder heeft daarentegen wel een goed KWPN-papier. Het is trouwens een hengstje. Wat voor papier kan ik voor hem aanvragen en wat zou het papier dan waard zijn (ivm keuringen en als ik hem later uit noodzaak moet verkopen ed)?
Kan ik hem nog bij andere stamboeken inschrijven, want ivm papieren ben ik een echte leek?

groetjes Laure

NatasjavE

Re: een vraagje over papieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:15

reg B bij het KWPN.

L_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 11:01

en is een hengst met reg B dan veel waard of gwn een recreatiepaardje?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:10

Zeer weinig waard. Laat je niet afzetten hoor. Je kan er niks mee qua keuringen of Pavo cup etc. Register B is prima als recreatiepaard en in principe ook voor de sport, je kan er gewoon wedstrijden mee gaan rijden bij de KNHS. Maar keuringen kan je vergeten.

Markt ligt al op zijn gat en is verzadigd. Zelfs de goede veulens met een vol papier gaan voor weinig weg.
Laag bod doen, daar mogen ze al blij mee zijn voor een ongelukje.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:14

je kan het even navragen ,maar als je dna laat nakijken kun je zien of het vaderpaard geregistreerd staat

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:30

Alleen als de vader een goedgekeurde hengst is, en dan moet je ook weten welke hengst zodat ze daarmee het DNA kunnen vergelijken. ;)
Oftewel, via DNA is het vrijwel onmogelijk. Grote kans dat het geen goedgekeurde hengst was, anders was wel bekend dat ze drachtig was en waren er dekbewijzen bij (is namelijk toch een meerwaarde voor de merrie bij verkoop).