Levens/chipnummer......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Levens/chipnummer......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 21:20

Per toeval kwam ik een link tegen waar je het levensnummer en/of chipnummer in kan vullen van je paard.
Nou dacht ik voor de grap eens te kijken wat er dan over mijn merrie staat, ingevuld en tot mijn verbazing is er noch op het levens noch op het chipnummer iets bekent over mijn paard...
Nou ben ik hier dus echt niet in thuis en kon er verder ook niks over vinden maar wat moet ik hier nou mee?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:23

volgens mij hangt dat van het stamboek af... als ik ergens mn chipnummer invul krijg ik alleen maar een link naar het levensnummer.... vind t niet zo'n ramp, niet iedereen moet zo makkelijk aan info kunnen komen vind ik...

malih

Re: Levens/chipnummer......

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:25

Wat heb je precies in gevuld?

Ik had ook een foutje er in zitten ( van uit t pastpoort gezien )

welk stamboek heb je ? anders die ff bellen?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:56

het chipnummer is gekoppeld aan het paspoort van je paard en bij een haf kan daar een levensnummer bij horen als je paard geregistreerd is bij het stamboek. Ik zou zelf geen waarde hechten aan dat linkje, het chipnummer dient als identificatie tussen paard en paspoort, verder niet.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 20:41

Het is van het trekpaard en haflinger stamboek.
Voor mij maakt het verder niks uit hoor, heb toch geen plannen om te fokken oid.

Syvestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:14

Dat is normaal. Van het fjordenstamboek kun je alle gegevens zien en van productschap vee en vlees ook dacht ik. Van de rest alleen als je zelf de gegevens opstuurt. :)

Mijn paard zijn chip heb ik opgegeven bij de nederlandse huisdieren databank.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:47

justdiesel schreef:
Het is van het trekpaard en haflinger stamboek.
Voor mij maakt het verder niks uit hoor, heb toch geen plannen om te fokken oid.

je kan er gewoon mee fokken, als je dat zou willen, daar voor hoeft je paard geen papier te hebben. Dat is alleen een voordeel bij verkoop van het fokproduct. Je paard is gewoon legaal geregistreerd, alleen is er via internet nooit iets van gegevens aan gekoppeld. Dat hoeft ook niet.