En maar wachten op de KWPN veulenchipper

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

En maar wachten op de KWPN veulenchipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 17:14

Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik op 25 april een mooi veulen gekregen. Het plan is om haar begin oktober naar de veulenopfok te brengen, maar ja dan moet ze wel gechipt zijn. Vorig jaar was het al zeer moeilijk om de veulenchipper te bereiken, dit jaar is het nog moeilijker.
Iemand van het KWPN bellen heeft geen zin, die zeggen dat ik af moet wachten tot de chipper contact met mij opneemt. Ja dat ken ik, vorig jaar precies hetzelfde verhaal. Toen heb ik via via het nummer van de chipster kunnen krijgen en die vertelde me dat ze mijn veulen pas voor eind september op de lijst had staan. Dan zou het veulen al 6,5 maand oud zijn :') . Na veel gesteggel heb ik toen geregeld dat ze eerder kwam, want dat veulen moest echt met 4,5 maand gespeend worden. Ze was toen wel heel chagrijnig en vervelend en verkondigde dat ze het wel heel raar vond dat ik het veulen zo vroeg wou spenen. Nou ja ik nam dat voor lief, ik was allang blij dat het veulen gechipt was.
Nu is het veulen van dit jaar ook al weer vier maanden oud, lijkt me dat het nu wel eens tijd wordt voor een chip en het schetsen. Wederom is er geen contact mogelijk met de veulenschetser. Ik heb al geprobeerd om via het KWPN er wat druk achter te zeggen, maar weer krijg ik te horen dat ik rustig af moet wachten totdat de veulenschetser/chipper contact met mij opneemt. Dat wil ik best doen, maar ik zie het nu al gebeuren dat ik pas eind september wordt gebeld en ja dan is het eigenlijk te kort dag om nog een afspraak te maken. Bovendien zit ik dan door de week absoluut niet in de buurt van de stal en ik moet bij het schetsen zijn (is verplicht).

Hoe zit het bij jullie KWPN veulens? Zijn ze al gechipt en zo ja op welke leeftijd? Wat vinden jullie dat ik moet doen? Weer het KWPN bellen of blijven wachten totdat ik een telefoontje van haar krijg?

Ik zit er haast aan te denken om dan maar via de dierenarts te laten chippen, dan kan het veulen iig naar de opfok toe in oktober :+

EDIT: Ik heb overigens geen haast met afspenen, dus daarom wil ik niet dat de veulenschetser/chipper snel komt. Het gaat mij er meer om dat ik vind dat een veulen van vier maanden oud inmiddels wel gechipt moet zijn.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:13

Hier is de veulenschetser/chipper altijd vrij vlot, dit jaar ook weer een op 8 weken, een op 11 weken en de laatste op 8 weken gechipt en geschetst. Als hij belt voor een afspraak is hij er vrijwel altijd binnen een week.

Is de schetser niet bereikbaar op het nummer dat op de factuur staat? Ik zou toch nogmaals het KWPN bellen en overleggen hoe en wat als je zelf de DA laat komen. Er zijn ook meerdere schetsers, misschien dat er eentje uit een andere regio dichtbij genoeg zit om jouw veulen over te nemen van de schetser waar je bij ingedeeld staat.

Donja

Re: En maar wachten op de KWPN veulenchipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:41

Tja, dit jaar waren mijn eerste twee veulens respectievelijk 8 en 6 weken oud toen ze gechipt werden. het andere (3e) veulen is inmiddels flink wat ouder en nog steeds niet gechipt.. Was toen pas 3 weken dus kon nog niet gechipt worden..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 08:47

Als ik jullie reacties zo eens lees dan ga ik toch het KWPN maar weer eens bellen.
Ik zal zo ook eens kijken welk nummer er op de factuur staat, ik had nog niet gezien dat daar een nummer op stond :P.

Edit: heb net gebeld en het andwoordapparaat van haar ingesproken. Is inderdaad dezelfde mevrouw als vorig jaar die komt schetsen, ben benieuwd of ze terug belt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:06

Waarom wil je perse het veulen zsm gechipt hebben dan?

Mijn veulen is 22 april geboren en ook nog niet gechipt, heb wel al een mailtje gehad van de chipper dat hij mijn telefoonnummer wil om een afspraak te maken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 11:37

Ik heb al geschreven in mijn OP dat dat is omdat ik binnenkort door de week absoluut niet in de buurt van de stal ben. Ik moet weer lessen volgen op de uni en dan zit ik door de week op mijn kamer ver van stal. De veulenschetser verplicht mij om bij het chippen aanwezig te zijn, dat kan niet als ik op dat moment ook op de universiteit moet zijn. Het is natuurlijk altijd wel te regelen, maar ik heb liever dat ze in de komende drie weken een chip krijgt zodat ik geen lessen hoef te missen.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:02

Ik heb ook nog niets vernomen van de veulenschetser. Vorig jaar heb ik er ook ruim 5 maanden op moeten wachten voor ik iets te horen kreeg. (toen was het veulen begin april geboren).

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 17:52

Goed nieuws, ik heb haar telefonisch kunnen bereiken en ze komt of vanavond of woensdagavond langs :D

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 15:16

Update, ze is inmiddels geweest en de kleine is gechipt. De chipster was in tegenstelling tot wat ik vorig jaar met haar heb meegemaakt nu wel flexibel en ze wilden zelfs een uurtje van tevoren wel bellen zodat we dan de paarden op stal kunnen zetten. Chippen en schetsen ging mooi snel en ik ben nu super tevreden :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:35

Dat is fijn Ineke. :)
Ik heb ook nog niets gehoord, en ook voor mij begint de tijd wel te dringen. Ik hoop binnenkort wat te horen als de schoolvakanties gedaan zijn. Chippen, dan het paspoort nog ontvangen, en dan kan de zooi nog naar het volgende stamboek omdat mijn veulen bij 2 stamboeken geregistreerd wordt. En het veulen is verkocht en zal rond half september waarschijnlijk weg gaan.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 14:32

Neon anders bel je ze even, dat is bij mij nu ook goed gegaan. Veulenchipper was er een dag nadat ik gebeld had.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:04

Mijn baby is vandaag ook gechipt, aardige man, belde zelfs een kwartiertje van te voren even dat hij onderweg was.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:53

mijn veulens worden altijd netjes op tijd gechipt (deze is 19 april geboren en begin juli gechipt) en ze bellen ook altijd als ze onderweg zijn :)