Met z'n 2e op een Haflinger?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kan dat?

Jaa.
36 (56%)
Nee.
28 (43%)

Totaal aantal stemmen: 64

TonyLover_

Met z'n 2e op een Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 20:22

Halllooo

Een vraagje:

Kan je met z'n 2en op een Haflinger? :?
Mijn haflinger is 1,53. Maar ik bedoel dan niet twee volwassenen. :P

Groetjes +:)+

x_Charlot

Re: Met z'n 2e op een Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:28

makkelijk, sterke beesten met een sterke rug!

x

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:32

Ja hoor! Ik denk dat t makkelijk kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:34

Nee :)
Het gewicht is niet het probleem, maar waar je zit. Als je er met zijn tweeën op gaat zitten zit de achterste persoon te ver achter op de rug, dat is niet prettig voor je haf (voor geen enkel paard trouwens). Het is niet voor niks dat een zadel niet te lang mag zijn ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:36

Blijheid schreef:
Het gewicht is niet het probleem, maar waar je zit. Als je er met zijn tweeën op gaat zitten zit de achterste persoon te ver achter op de rug, dat is niet prettig voor je haf (voor geen enkel paard trouwens). Het is niet voor niks dat een zadel niet te lang mag zijn ;)

En als de achterste gaat klemmen met de benen of hobbelen (bv draf of rare beweging) kan pony wel eens gaan bokken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:51

Het ligt er een beetje aan hoe lang en hoe vaak je het wil doen.
Voor een keertje kan het bij een haf met een gezonde sterke rug niet zo heel veel kwaad, mits jullie beiden niet te zwaar zijn en het niet te lang achter elkaar doen.
Ik zou niet dagelijks ritten gaan maken met zijn tweetjes.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:15

Even voor de foto of een rondje stappen kan wel. Maar zou het niet te vaak doen. Draven lijkt me voor de pony al niet prettig meer. Hij kan het gewicht makkelijk hebben (als het om 2 kinderen/2 lichte dames of heren gaat). Maar of het prettig is voor je pony, dat is een ander verhaal.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 06:14

Bij voltige is dit geen probleem hoor. Kan prima.
Maar of je Haflinger het een leuk idee vindt, dat moet je maar afwachten :j

Fidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:42

Bij voltige heb je er natuurlijk wel een voltigekussen onder liggen.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:45

Ja hoor dat kan, ik ga ook wel een smet mijn zusje erop, niet lang, gewoon een stukje door de tuin stappen :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:48

ik denk als het gewoon voor de lol een klein stukje of foto ofzo is, geen probleem,. denk dat als het twee lichtgewichten zijn het geen probleem hoeft te zijn. ik zou me echter wel beperken tot stap. Maar als je het rustig aan doet dan denk ik dat je haf er geen probleem mee heeft hoor.

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:27

Bedankt allemaal!

Willen de mensen die nee hebben ook graag schrijven waarom! ;)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:29

Nee, omdat je op verkeerde wervels drukt als je achter op zit..
En daar kan je je pony pijn mee doen, of hij nou 1.53 is of 1.83..

En bij voltige worden over het algemeen geen haflingers gebruikt, en een voltige kussen.
En die mensen weten waar ze mee bezig zijn..

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:31

Sabinee__ schreef:
Nee, omdat je op verkeerde wervels drukt als je achter op zit..
En daar kan je je pony pijn mee doen, of hij nou 1.53 is of 1.83..

En bij voltige worden over het algemeen geen haflingers gebruikt, en een voltige kussen.
En die mensen weten waar ze mee bezig zijn..

Juist _/-\o_

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:43

Hoe kom je nou weer bij die informatie dan ? Van de 10 voltige paarden die ik ken zijn er toch echt 5 haflinger en zo groot is de voltige wereld niet hoor,
Voltige kussen ben ik wel mee eens ....Maar ik zou niet zo op elk paard maar voltige knstjes gaan doen , voltige paarden staan namelijk in training....

Dus of je met twee volwassen op een haf kan zitten ? dat hangt van zn conditie en rugspieren af ..en natuurlijk jullie gewicht!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:45

Voor de lol een rondje stappen kan best, echt rijden is niet prettig. Bij voltige zijn er ook vaak meerdere paarden op 1 rug, en dat kan een paard prima hebben, zolang er maar minimale belasting is. Ik zou dan wel zonder zadel gaan rijden, zodat je zo dicht mogelijk op elkaar kunt zitten.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:57

hier worden voltige paarden aangehaald. Dit zijn wel paarden die hiervoor getraind zijn. Niet elk paard is geschikt als voltige paard.
Maar mijn twee nichtjes kunnen prima samen op mn paard zitten om een rondje te stappen. Want samen wegen ze net zoveel als ik weeg en de plek waar hun samen zitten, is dezelfde oppervlakte als mijn kont ( _O-)
Ik denk dat we even moeten kijken naar wat je precies wil en hoe lang en hoe zwaar.
Mn nichtjes samen wegen niet eens 60 kilo en hebben kontjes van supermodelen. Dus kan prima, Twee van mijn konten op 1 paard, NO WAY!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:59

tamary schreef:
Blijheid schreef:

En als de achterste gaat klemmen met de benen of hobbelen (bv draf of rare beweging) kan pony wel eens gaan bokken.

Hihi dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen.. _O-

Ik zou het ook niet zo snel doen, tenzij jullie beiden heel tenger zijn en heel dicht op elkaar zitten en alleen gaan stappen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:06

Tja het kan...maar waarom zou je het doen vraag ik me af??
Gewoon voor een keertje uit de gein kan het natuurlijk best, maar als je er een dagelijkse vertoning van wil maken dan word het een ander verhaal natuurlijk!
Bij voltige.... wat heel zwaar is voor een paard, dat voorop gesteld!!... zitten er meestal maar even meerdere ruiters op de rug.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:11

Nee, ten eerste word het gewicht niet goed geplaatst en ten 2de: 2 meiden van 11/12 op 1 haflinger is al snel 90/100 kilo, is dat gezond voor zo'n dier nee.
edit: ook zijn er steeds meer sport gebouwdere haflingers, deze zijn dus minder degelijk gebouwd. Ook zijn er veel haflingers van 1.35 en minder van 1.48. Dus kunnen ze ook minder snel zoveel dragen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:45

KLfan schreef:
Nee, ten eerste word het gewicht niet goed geplaatst en ten 2de: 2 meiden van 11/12 op 1 haflinger is al snel 90/100 kilo, is dat gezond voor zo'n dier nee.
edit: ook zijn er steeds meer sport gebouwdere haflingers, deze zijn dus minder degelijk gebouwd. Ook zijn er veel haflingers van 1.35 en minder van 1.48. Dus kunnen ze ook minder snel zoveel dragen.

ter info: kinderen (meisjes) van 11 a 12 wegen gemiddeld ongeveer 40 kilo.. dat is dus een flinke volwassene samen.

x_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:14

achja als je het niet elke keer doet, Ik rij ook vaak met me vriendin samen op haar paard naar de wei, en ook op mijn haflinger. We zijn allebij rond de 1.65 en de paarden rond de 1.50. Maar ja je moet het natuurlijk zelf weten. Ik denk dat het gewoon kan, als de pony's het niet fijn hadden gevonden hadden ze allang gestijgerd of gebokt. En ja zo eerlijk zijn onze paarden

mickey2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:17

dat echt heel er pijnlijk vor je paard zijn want met zijn 2 word het gewict niet goed verdilt en dan zit je niet meer oo de rug!!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:20

heb een merrie van 8 jaar en 1.50m van het grovere type. vorig jaar heb ik er drie kinderen opgezet en dat was geen probleem. een van 5, 6, en 7 jaar.

Fidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:22

Waarom zou je dat willen vraag ik mij ook af. Van eens met zijn 2en voor de fun een rondje stappen zonder zadel zal hij niet dood gaan. Maar als je er een gewoonte van wilt maken. Ligt ook aan jullie gewicht en het type haflinger. En natuurlijk moet hij een fatsoenlijke rug hebben en geen weke. Dan maak je het er niet beter op.