zijn new forest altijd zo braaf?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dupkexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 23:16

ik heb een new forest en hij is heel braaf en lief zijn dat de meeste new foresten of ligt dit aan de pony zelf ?? :9

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:46

bij het new forest stamboek wordt erg op karakter gelet.dat doen de fokkers,maar ook bij de hengstenkeuringen wordt er op heel erg op het karakter van de hengsten gelet.
het moeten tenslotte kinderpony's zijn.
natuurlijk zijn er ook New forest pony's die misschien niet zo braaf zijn,maar de opvoeding speelt hierbij ook een rol.

_kendra13_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:48

nouja in het algemeen zijn alle new forest pony's die ik ken wel heel braaf ..
behalve als je hem zelf niet goed verzorgt natuurlijk, maar mij valt het ook wel op dat het hele brave pony's zijn, dat zou ik vooral erg fijn vinden! ;)

cupido2

Re: zijn new forest altijd zo braaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:51

Dat verschilt denk ik per pony. Bij ieder ras heb je wel hele lieve brave pony's, en ook ontzettende draken er tussen zitten. Die van ons is erg braaf, ook met kleine kinderen. Maar ook hij heeft af en toe zijn eigenwijze streken haha.

x_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:03

hahaha die van mijn vriendin die ik wel eens verzorg is niet altijd zo braaf hahaha. Vooral stijgeren kan die erg goed voor een pony van 19. Vandaag ook weer, wou die de wei niet in -_- stijgeren stijgeren poeh, gek word je ervan. Maar met rijden is die super lief!! Tis een Z springpony geweest hihi.

De foto is van vandaag met het springen hihi. Dit hadden we gesprongen, is rond de 1.10 denk ik?

Afbeelding

Tesseel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:50

Mijn New Forest is iets té braaf haha. Hij is nogal sloom met springen en dressuur:P maar nu hij geschoren is is hij een stuk voorwaardser en enthousiaster:)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:33

Ik rijd bij een new forest fokker, en die heeft 13 New Foresters staan en die zijn allemaal heel erg braaf!! Er zijn er een paar die met rijden wat pittiger zijn, maar blijven wel BRAAF!!! _/-\o_
het is gewoon een geweldig ras!!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:37

Over het algemeen zijn New Foresters vaak braaf, maar er zitten altijd pittige exemplaren tussen. Zelf het ik een newforest merrie gehad die heel gemeen kon stoppen, en als er iemand opging die in haar ogen niet eerlijk reed ging ze er vol tegen in.
Ze zijn wel eerlijk, maar hebben naar mijn idee altijd wel karakter, het zijn niet allemaal makkelijke goedzakken. :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:38

Ik rijd op een New Forest, en, die kan idd soms errrrrug hard willen, maar altijd wel erg braaf! Ze is ook gewoon terug te rijden :)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:06

Wij fokken new foresters en het ligt er maar net aan wat voor bloed erin zit.
We hebben een aantal hele rustige brave beestjes waar je een kind van 5 mee op pad kan sturen, maar we hebben ook zeker beestjes met wat meer pit, die dus een ervaren iemand nodig hebben. Maar ze zijn nooit gemeen/vals.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:14

Ik heb mijn NF al 15 jaar, in zijn jonge jaren door slechte behandeling en slecht ingereden erg onstuimig, maar nu is het echt het braafste jongetje van de klas. Braaf bij dierenarts en smid, loopt zelfs de trailer op als het NIET moet, eigenlijk met alles braaf. Hij is wel dominant, kan af en toe heel pittig zijn en is ook regelmatig ondeugend, maar nooit vals, lelijk, een dooie diender of stout ten koste van baasje. Echt zijn gewicht in goud waard.

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:11

Onze NF is in de omgang heel braaf, maar wel gevoelig. Hij lijkt vooral op mannen rillerig te reageren, maar als hij je eenmaal kent is t goed.
Hij is echt heel blij als ie ons ziet.
Met rijden kon hij soms vies wegrennen, maar hoe langer dochterlief m kent des te beter gaat het. Als ik zie hoe ze soms aan het donderjagen zijn denk ik dat zijn vorige eigenaar m niet herkent.
Hij zal nooit happen of trappen of steigeren.
Met springen gaat t goed, al kan ie zich soms t vreselijk aanstellen. Dressuur vind ie maar saai, maar dort t wel. Maar behandel m altijd met respect, anders sluit ie zich af en bereik je niets.

r pakt

vreedenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:32

Over het algemeen zijn New Forest ponies echte kinderponies. Het stamboek vindt karakter ook erg belangrijk. Echter heb je bij alle rassen verschillende types (vuur, hout, metaal, aarde en water, zie boek paardtypen van Eric Laarakkers). Daarom kan er wel verschil in ponies zitten.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:30

Vanmiddag weer een meisje van 3,5 die onder hem door wilde om de pony achter hem te zien. Wij hebben haar tegengehouden maar hij had er geen moeite mee. Stond gewoon voor zich uit te staren. En met een ponykampweek begin juli heeft hij zich door 12 kinderen in laten kleuren met nat krijt. Tis zo'n heerlijk beest. Echt geweldige pony's die NF.

Darnishaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:27

Dat verschilt wel per pony.sommige kunnen heel ondeugend en druk zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:04

Verschilt idd erg. Ik heb een merrie van 9 jaar, en dat is écht geen makkelijke dame.

Ze loopt braaf ontspannen, en zo ineens kropt ze op, begint ze te ''knorren'' en ontploft dan. Hoofd tussen voorbenen en dan bokken, steigeren, bokken, steigeren, tot je eraf ligt. Ben al een keer naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance omdat ze dachten dat m'n nek gebroken was enzo.

Maar we hebben ook 3 jarige merrie's (gehad) die nog nooit een stap verkeerd hebben gedaan, en waar nu kinderen wedstrijden mee rijden.

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:10

die van mij is ook superbraaf af en toe net een hondje dan loopt ze je gewoon achterna en met rijden ook superbraaf alleen ze schrikt nog wel eens van dingen maar dat zal de leeftijd ook wel zijn (5 jaar) en de pony van mn zusje is ook superbraaf alleen af en toe met rijden nog een beetje een heethoofd maar dat word steeds beter maar ze zijn beide erg eerlijk en zullen nooit gemeen zijn

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:32

Mijn oude verzorgpony was zeker niet altijd braaf!
Hoeken ging ze af en toe niet door, zag af en toe spoken in de binnenbak, croste de bak door, gaf soms een paar heel gemene bokken en tijdens een buitenrit ging ze soms wel eens stilstaan en zodra ik aandreef ging ze achteruit.
Was vooral in het begin heel erg dus waarschijnlijk was dit gewoon allemaal uitproberen. Na een tijdje dit ze dit bijna niet meer namelijk en was ze braaf. Een geweldige pony! <3

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:38

Ligt er bij ons aan wie er op zit. Onze 25 jarige new forest heeft echt wel praatjes als wij erop zitten, maar durf er ook een 4 jarige mee naar buiten te laten gaan, want dan is die echt superbraaf.

Rocky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:06

vast niet alle new forest pony zijn lief.
het blijft een dier.
en dieren kun je nooit vertouwen.
hoe graag je het ook wil. <3

Tika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:28

De new forest waar ik op rijd is super braaf, maar als er iemand opzit die niet kan rijden dan doet hij gewoon niks en blijft een beetje lummelen. Maar voor mij een toppony, super betrouwbaar en een heerlijk dier in het bos, duin en strand!!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:34

Ik heb vroeger moeder en dochter gehad,Mona en Bianca.
Mona was erg heet,en Bianca superbraaf.
Ik vind het erg fijne pony's.

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:48

Mijn new forest is echt een beetje een mietje, schrikt snel, lekker pittig. Ontzettend lief wel, zou je nooit pijn willen doen.

lisi1311

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:35

ik heb 2 new foresten <3
ze zijn allebei heel erg lief hen hebben een knuffelkarakter. :+:
1 is onder het zadel en doe ik wedstrijden mee, hij is een nakomeling van ralph.
en 1tje die gaat morgen of overmorgen naar de zadelmakmaker en dat is een afstammeling van franklin, maar het is best wel een pittig beestje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:33

Ik denk dat ik dan net de niet zo brave heb 'gehad' :=
Mijn ervaring is eigenwijs..