Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:Volgens mij is daar een centraal taxatietopic voor:
[WPC] Welsh taxatie topic.
Om antwoord op je vraag te geven:
foto's (met name goede standfoto en liefst ook een goede bewegingsfoto) zouden erg handig zijn.
'ouders bekent'; maar staan ze ook op papier? Heeft hij een stamboekpapier? Zo ja, is het wel handig om de afstamming te vermelden. Al heeft dat niet veel waarde voor de fok, gezien hij ruin is.
De 3 'grote punten' die je opnoemt:
- onbeleerd
- zomerexceem
- oogbeschadiging, mogelijkheid tot blind worden
(evt. papierloos)
Vind ik toch al met al een hoop 'nadelen' tov de prijs. Persoonlijk zou ik daar niet meer dan €300,= voor over hebben, vind dat ook al aardig aan de prijs, helemaal gezien het huidige aanbod. Er lopen genoeg goed gezonde, beleerde en onbeleerde pony's rond zonder zomerexceem en 'mankementjes'.
Henkjan schreef:Ik denk dat je er op de markt nog het meeste voor kan krijgen.
Frozen schreef:Ik denk als je er wat tijd in stopt,kwa inrijden etc je makkelijk 1000 kunt vragen..
Dus denk 300 wel errg weinig..
stamboompapieren heb je weinig aan met een ruin..maarja het blijft ook altijd van " wat de gek er voor geeft":)
Frozen schreef:Ik denk als je er wat tijd in stopt,kwa inrijden etc je makkelijk 1000 kunt vragen..
Dus denk 300 wel errg weinig..
Xiniee schreef:500-900, die leeftijd. Hij kan nog van alles leren en wie weet ? en papieren...
anneliesdj schreef:Pff waar halen jullie dergelijke bedragen vandaan?
Het gaat over een welsh A, volledig gezond, goed beleerd en met goede papieren zijn ze een keer 1000 waard op die leeftijd.
Maar een paard met eczeem is al bijna niet te verkopen, mits hij er leuk uitziet kan hij dan een keer 200 waard zijn maar met het vooruitzicht dat hij ook nog een oog gaat missen (= niet geschikt voor wedstrijden) mag de eigenaar blij zijn als hij er 50 euro voor krijgt.
En met de huidige markt, prijzen en aanbod raakt hij hem al helemaal niet kwijt, zelfs al zou hij hem gratis aanbieden, er zijn nu zelfs gezonde pony's gratis te krijgen.
Xiniee schreef:Oke, eczeem kan heel duur uitdraaien. Maar als ik die pony zie voor 300-500euro of anders gaat ie naar de slacht laat ik heb afkomen zonder te gaan kijken als het maar zo snel mogelijk gaat.