ijslander fokkersnaam

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

michiemuis

ijslander fokkersnaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 21:35

Ondanks dat ik nog erg jong ben (over paar dagen 17)
Heb ik plannen om te gaan fokken, niet zomaar voor de lol,
Nee ik wil sirieus iets een bijdrage leveren aan de nederlandse
Fokkerij. Mijn vader en moeder gaan me erbij helpen, ze hebben
Veel kennis van genetica en ik heb al veel ervaring met jonge
Paarden en veulens. Ik wil dit sirieus gaan anpakken, natuurlijk
Klein beginnen. Ik en mijn ouders zitten te denken om een fokkers aan
Aan te vragen. Graag zou ik jullie mening hierover horen en ideeën voor
Een naam en misschien informatie over het aanvragen en de kosten.

Mijn ouders denken aan fra forwodian omdat forwodian hun fokkers aan
Was toen ze nog kattenfokte. Voor mijn gevoel is het geen pakkende naam
en dat zou ik wel graag willen hebben als fokkers aam, mocht ik ervoor kiezen
Om het echt aan te vragen. Ik zou heel graag jullie mening/ideeën horen
Over een naam en wat jullie van het hele idee vinden.

Mijn fokdoel is eigenlijk, een ijslander waar zowel een beginner als gevorderde (wedstrijd) ruiter plezier aan kan beleven, een leergierig, goed in de omgang paard die in de sport goed kan presteren en buiten de wedstrijden om op buitenrit kan.

Ik (we) wil klein beginnen, ik begin eerst met een veulen uit mijn eigen merrie, die wil ik volgend jaar laten dekken. Verder is het de bedoeling om te verhuizen en daar echt een start te gaan maken met fokken. Ik kan dus nog niks over de precieze omgeving zeggen, maar het wordt waarschijnlijk in de buurt van het bos.

Mijn merrie die ik nu heb is eigenlijk alles voor me, 3/4 jaar geleden werd ze erg ziek, ze is nog maar net aan de dood ontsnapt, ze bleek insuline resistent te zijn en werd door de vorige dierenarts verkeerd behandel, veel mensen zeiden dat we haar beter een spuit konden geven, maar op een of andere manier kon ik in haar ogen zien dat ze door wou en mijn gevoel zei dat ik alles op alles moest zetten voor haar, dat heb ik gedaan en sinds een paar maanden is ze weer beter en loopt ze veel beter dan voorheen en is onze band nog beter en kunnen we lezen en schrijven met elkaar.

Dingen over mij die misschien mee kunnen spelen in de naam.
Sinds ik 3jaar ben rijd ik al paard, maar niet op een ''normale'' dresssuur manier, ik heb tot vandaag aan toen al vanalles geleerd over verschillende manieren van rijden/methodes in de omgang met paarden, onder andere Antoine de Bodt, Klassieke dressuur, normale dressuur, parelli, Emiel Voest, Cross Country en nog meer, alles wat ik tot nu toe geleerd heb en nog zal leren wil ik dingen ervan toepassen bij de paarden om het beste uit het paard te halen zonder het te overbelaste/ overvragen. Mijn hele naam is Chantal Michelle Jans, niet heel bijzonder dus, maar er is wel een ding heel anders aan mij en dat is mijn ziekte, ik heb namelijk Fybromyalgie, ondanks dat het niet niks is eigenlijk, heeft het me gemaakt tot wie ik ben en heeft het me eigenlijk heel veel kansen opgeleverd en heb ik erdoor geleerd dat ondanks alles je je dromen moet naleven.

Ik weet dat er veel dingen instaan die er misschien niet toe doen, maar ik wou graag een totaal plaatje geven van alles. Ik wil inderdaad alleen ijslanders fokken.

Misschien dat er mensen zijn die nu denken dat ik het niet moet doen of dat ik op een roze wolk loop. Ik ben erg realistisch ingesteld en weet dat ik kan, maar ik wil het goed aanpakken, rustig opzetten en ook nog meer uitzoeken over hoe de foklijnen lopen enz. Ik wil er 100% voor gaan, dus wil alles goed uitzoeken van te voren wat er uit te zoeken valt en het goed aanpakken.

Hopelijk kunnen jullie me hiermee een beetje helpen.
Alvast heel erg bedankt,

Als jullie meer willen weten over me dan mag je altijd vragen stellen.

Gr Michelle Jans

Nicole288

Re: ijslander fokkersnaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 00:34

Dubbeltopic: [GP] fokkersnaam ijslanders?

Omdat je niet twee maal hetzelfde topic mag openen en het topic op GP beter op zijn plek staat, komt hier een slotje.