Ik heb een factuur van het KWPN gekregen waarop staat dat de achterstallige dekafdracht E 64.20 kost. Maar wat houd die achterstallige dekafdracht nou precies in? Ik heb hier op bokt niet echt een antwoord kunnen vinden.
Wellicht dat het KWPN zelf duidelijkheid kan geven over de toedracht van de factuur.
Nadiah15
Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-11 16:26
Dat topic had ik gezien maar ik heb de papieren binnen een week na de geboorte al aangevraagd dus lijkt mij niet dat ik dan te laat ben, daar staat dat het achterstallige dekafdracht na 6 maanden in kosten word gebracht.
Ik dacht vraag het hier eerst even na, als niemand het weet bel ik morgen het KWPN.
De papieren van een veulen hebben imo niets te maken met de dekafdracht die iedere hengst na het uitschrijven van het dekbewijs aan het stamboek dient te voldoen. Gaat het om jouw eigen hengst of om een hengst van buiten?
Nee, in principe betaald de hengstenhouder de stamboekafdracht, dit bedrag is onderdeel van het dekgeld. Ik zou dus even het KWPN bellen én je hengstenhouder
tiwi1969
Geplaatst: 08-08-11 16:36
in geval van een hengst van buiten het stamboek is het gebruikelijk dat de merriehouder de dekafdracht betaald.
Nadiah15
Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-11 16:41
Bedankt voor jullie reactie! Ik snap nu hoe het zit.