Hoe weet ik of dit mijn paard was?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Hoe weet ik of dit mijn paard was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 11:47

Ik zat wat op te zoeken op google: Nesprit KWPN, en toen kwam ik bij deze link uit. http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=674104
Ik hoor mensen vaak zeggen dat je daar kan kijken wie de eigenaar nu is. Of dat was op een andere site.
Esprit heeft wel precies alles wat daar staat; Nesprit 1995 geboren ,bruin en ze was bruin.
Ik weet niet wat dit betekent; XX/OX percentage : 43.75% . Maar dat heeft er wss niet zoveel mee te maken.
Hoe weet ik dan zeker of dit mijn paard was en hoe kan ik weten waar ze nu is?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Laatst bijgewerkt door Amira_ op 07-08-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:48

De xx staat voor het percentage volbloed over de laatste 9 generaties.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:49

Op paardenfokken kun je niet zien wie de eigenaar is. ik snap het niet goed, is dit nu jouw paard of is dit jouw paard geweest?
En de xx en ox is het percentage engels en arabisch bloed.
Laatst bijgewerkt door Vala op 07-08-11 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:49

Klopt de afstamming? dat lijkt me essentieel...

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:50

Je kunt toch aan de afstamming en naam van de moeder zien of het de jouwe was?

Eigenaren staan er niet bij op paardenfokken.nl

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:51

Je kunt wel als je lid bent van het KWPN, of iemand vragen die lid is, achterhalen wie nu de geregistreerde is. Dus wiens naam op dit moment op het papier staat.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 11:55

Vala schreef:
Op paardenfokken kun je niet zien wie de eigenaar is. ik snap het niet goed, is dit nu jouw paard of is dit jouw paard geweest?
En de xx en ox is het percentage engels en arabisch bloed.

Full leasepaard geweest, ze is verkocht zonder dat ik het wist, dus heb ook geen paspoort oid gezien.
Maar in ieder geval bedankt voor alle reacties.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:56

Vala schreef:
Je kunt wel als je lid bent van het KWPN, of iemand vragen die lid is, achterhalen wie nu de geregistreerde is. Dus wiens naam op dit moment op het papier staat.

Hoe dan? Die informatie geven ze niet vrij hoor.

en TS, in je profiel staat dat Nesprit 16 jaar is geworden. Bedoel je daar niet mee dat ze al overleden is? Dan heeft ze natuurlijk geen eigenaar meer.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 11:57

celano schreef:
Vala schreef:

en TS, in je profiel staat dat Nesprit 16 jaar is geworden. Bedoel je daar niet mee dat ze al overleden is? Dan heeft ze natuurlijk geen eigenaar meer.

Dat is niet zeker, ze zou eigenlijk niet beter worden maar toen werd ze verkocht. Dus misschien leeft ze toch nog wel of is ze daar overleden.

xx_Irisje

Re: Hoe weet ik of dit mijn paard was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:59

Je zou het stamboek kunnen bellen, als je weet welke dat is..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:59

celano schreef:
Vala schreef:

Jawel hoor een kennis van mij heeft pas de gegevens van 2 paarden die ik verzorgd heb voor mij opgevraagd, en die kreeg ze gewoon via de mail.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:01

Vala schreef:
celano schreef:

Jawel hoor een kennis van mij heeft pas de gegevens van 2 paarden die ik verzorgd heb voor mij opgevraagd, en die kreeg ze gewoon via de mail.

Oh, wat goed! Dank voor de tip.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:46

Vala schreef:
celano schreef:
[quote=
"Vala"]

Jawel hoor een kennis van mij heeft pas de gegevens van 2 paarden die ik verzorgd heb voor mij opgevraagd, en die kreeg ze gewoon via de mail.[/quote]

Hoef je geen eens lid voor te zijn :)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:47

Als je alleen maar een naam hebt (en misschien was het wel niet de stamboeknaam) en geen nummer of ouders, dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Ze willen je bij het KWPN graag helpen maar gaan je echt niet alle info sturen van alle Nesprit's.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:21

flyfly schreef:
Als je alleen maar een naam hebt (en misschien was het wel niet de stamboeknaam) en geen nummer of ouders, dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Ze willen je bij het KWPN graag helpen maar gaan je echt niet alle info sturen van alle Nesprit's.

Zoveel Nesprit's zijn er niet uit 1995. :n
Maar als ik het kan opvragen zal ik dat proberen.