Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marije_jiplover schreef:Is je haflinger niet gewoon alweer begonnen met wintervacht aanmaken?
Na dat gekke koude regenachtige weer van afgelopen periode is mijn haflinger van 23 ook al weer flink aan het ruien en wordt de vacht langzaam dikker.
Dat ze met dit broeierige weer nat zijn voor het rijden, vind ik tevens niet zo heel raar. Het is verdorie eerst bijna herfst geweest en nu is het hardstikke vochtig en warm.
Als ik zelf niks doe, heb ik daar al last van en er zijn paarden die daar ook last van hebben.
Zoals dat nu is, is dat niet zo erg, ik zou hem na het rijden lekker afspoelen en laten rollen in het zand, dat doe ik met die van mij ook als hij met zulk weer gezweten heeft.
Als hij echt nog te kampen heeft met zijn wintervacht van vorige winter, dan is er in de vachtstofwisseling toch iets niet in orde en ga ik mee met de reactie boven mij, dat ik eerst wel eens zou willen weten wat er aan de hand is. Bovendien ben je dan misschien ook wat aan de late kant met bedenken datie nog wel erg veel haar heeft, een gezond normaal paard is ergens zo in mei wel een keer uit de rui en in de zomervacht, zelfs die ouwe van mij.
mylene32 schreef:dit lijkt op cushing, zou ik even na laten kijken.