de eigenaars/verzorgers van een rij ,VD,NH enz shet onderons

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ik doe NH met mijn shetlander

ja
8 (57%)
nee
6 (42%)

Totaal aantal stemmen: 14

korrie22

de eigenaars/verzorgers van een rij ,VD,NH enz shet onderons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 14:37

halloo,

ik ben benieuwd hoeveel mensen die een shet hebben of verzorgen er werkelijk een hebben waarmee ze NH en VD enz. hebben.
En voor de mensen die een rijshet hebben hoe groot is hij/zij en hoe groot is de ruiter bijv.?
Dit is gewoon een topic over shetlanders! :D

de regels:

geen foto's quoten
niet meer dan 2 foto's de rest moet in een link
geen commentaar alleen tips
en blijf ontopic

:D

korrie22

Re: de eigenaars/verzorgers van een rij ,VD,NH enz shet onderons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 14:38

je mag ook reageren als je shetlander bijv. net is verkocht ofzo.

:D

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:46

Ik heb een shet waarmee ik men en ik geef er les mee. VD is niet aan mij en haar besteed. We zijn er allebei te ongeduldig voor :D . De ruiters die erop rijden zijn maximaal 1.55 en 45 kg ongeveer denk ik. Ik weet het natuurlijk niet precies. Maar dat is het grootste. Maar meestal rijden er kleinere op. Ik rijd er ook nog wel eens zelf op, maar dat is heel af en toe. Ook laat ik haar vrijspringen wat ze heel erg leuk vind! Ik heb haar 6 jaar.
Afbeelding

Met mijn nmprs hengstje doe ik nu grondwerk. De basisdingen en ik fiets af en toe met hem. Ik doe dit vooral voor de keuring 27 Augustus. Hij staat nu alleen met geiten. Na de keuring gaat hij ergens anders heen naar een hengstje en die kan hem dan opvoeden en afmatten enzo :D . Hij is het veulen van mijn merrie.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Siepie op 05-08-11 14:52, in het totaal 3 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:47

Ik heb sinds een dik 1/2 jaar 2 Shetlanders. 1 word gereden door een klein meisje en 1 word door een ouder meisje "beleerd" in VD.
Daarnaast staan er nog 2 pension Shetlanders, waar niet zo veel mee word gedaan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:31

Als het de bedoeling is om hier ook foto's te plaatsen etc. ben ik bang dat het als een 'verzameltopic' gezien gaat worden, en dus gesloten gaat worden door de mod's.

Ik ben in bezit van 2 shetten en een Welsh A. Shet nr. 3 is enkele weken geleden verkocht.
Ik heb mijn pony's vooral voor de mensport. Zowel (intensief) recreatief als ook af en toe een wedstrijdje. NH daar 'doe ik niet aan', en hou ik niet van. Ik pik van alles wat mee, waarvan ik denk dat dat binnen mijn manier van werken past en ook bij mijn pony's past. VD als in echt kunstjes e.d. heb ik wel eens gedaan, maar dan vrij simpel, omdat ik vaak toch de tijd niet had om dit verder uit te bouwen. Zo had ik een pony die kon zitten op commando, maar ze is het nu al weer helemaal vergeten :+ Ook kan/kon ze voetballen, doet ze nu alleen nog als ze daar echt zin in heeft. Heb ook gewerkt met 'touch' en dat kent ze volgens mij nog wel.

Tegenwoordig heeft alles een naam, en zijn er overal 'methode's' voor met bijbehorende 'goeroe's'. Grondwerken, noemen ze zoiets dan. Ik vind dat eerder opvoeding, een pony moet leren normaal aan het touwtje naast mij te lopen; te stoppen wanneer ik stop, en weg te stappen wanneer ik dat doe of zeg. Netjes voetjes laten optillen, overal aangeraakt kunnen worden, netjes blijven staan en ook wijken voor druk.

Ik zie NH niet als iets wat je 'doet' met je shet/pony/paard, maar als een soort van visie op omgang en training van en met paarden. De dingen die mij bevallen pik ik er uit. Maar als ze mij te lomp zijn, of mij gericht bijten/slaan, kunnen ze ook een flinke schop of mep terugverwachten. Dat vind ík namelijk natuurlijk.

De shetmerrie is beleerd voor de wagen en ohz. en ook ohz. doet ze het erg leuk, al heeft dat een tijd op een laag pitje gestaan. Sinds een tijdje wordt ze af en toe bereden door een leuk 8-jarig meisje die er goed op past, en dat is een hele leuke combinatie.
De shetruin is wegens tijdgebrek nog niet echt goed doorbeleerd ohz. en voor de wagen, maar dat gaan we te zijner tijd gewoon rustig oppakken. Hij is overigens inmiddels 6.
Verder worden ze allemaal wel gelongeerd, mee gewandeld, gefietst, dubbele longe en lange lijnen, etc. etc.

xLovePonyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:37

Ik verzorg zelf een shetlander waar ik met VD ben begonnen eerst snapte ze er helemaal niets van :+ maar nu pikt ze het al langzaam op:)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:40

ik doe NH parelli met mijn verzorgshet's

Afbeelding

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:48

Heee ik heb 2 shetlanders Mickey (ruin, 15 jaar) en Bellamy (Merrie, 25 jaar) met bellamy rij ik voor de kar en met mickey word naast gewandeld af en toe rijd er een meisje van 4 jaar op bellamy en soms ook op mickey

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 05:03

Verzameltopics zijn zonder toestemming van een moderator niet toegestaan en al helemaal niet als er foto's in staan.
Hier een slotje.