Ik ben op zoek naar een perlino hengst die een percentage arabisch bloed heeft, liefst zo hoog mogelijk.
Kent iemand zo'n hengst?Bestaat dat eigenlijk wel?
alvast bedankt!
Luominen
Geplaatst: 05-08-11 13:13
Je kan overwegen om even bij Amaki's Coloured Arabians te informeren. Zij hebben destijds Amaki's Impressionist en Amaki's Perlino on Ice gefokt. Deze laatste is al een poosje geruind, Impressionist is helaas overleden.
Peterina
Geplaatst: 05-08-11 13:35
Ik denk dat sperma laten overkomen van Australia wel aan de dure kant gaat uitvallen, laat staan de risico's.
De enige perlino's die ik ken in Europa met ietwat arabisch bloed zijn:
Cremello's zijn er genoeg, zelfs die homozygoot zijn voor Agouti, maar perlino's met hoge percentages arabisch bloed zijn bijna onbestaand.
kiekje.be
Geplaatst: 06-08-11 00:41
Peterina schreef:
Cremello's zijn er genoeg, zelfs die homozygoot zijn voor Agouti, maar perlino's met hoge percentages arabisch bloed zijn bijna onbestaand.
Wat zou daar de reden voor zijn?
anneliesdj
Geplaatst: 06-08-11 00:56
Dergelijke kleuren komen niet voor bij arabieren dus moet je erin fokken, je kunt je voorstellen dat daar veel tijd in gaat zitten.
Niet in NL maar wel in Europa; gestut Falkenhorst. http://www.gestuet-falkenhorst.com/gfstallions.html Zij hebben momenteel geen perlino of cremello partbred staan maar wel een amber champagne (Khalvados) wellicht voldoet dat ook? Anders zou je met hen eens kunnen bellen/mailen, ze zitten wel in het wereldje dus wellicht weten ze er ergens een te staan.
OMG die is echt héél gaaf. Persoonlijk vind ik het dan weer jammer dat er zoveel volbloed in zit
Luominen
Geplaatst: 02-09-11 20:31
Al een iets ouder topic, maar heb recent een uitnodiging gekregen in mijn mailbox over een open day in Australië en zag deze hengst op de affiche staan: Kepeka Kaiser. Perlino hengst met een hoog percentage Arabisch bloed.