Ze werdt bruin geboren, maar eigenlijk alleen haar body, want hals en benen waren grijzig of bruin met grijze gloed, grijzig-bruin. 1 been was zwart, de anderen grijs, neusje eerder grijs ipv zwart (geen meelsnuitje of licht snuitje zoals een bruine).
Binnen hele korte tijd werden de haren langer en groeiden zwart uit, gitzwart en donkerbruin door elkaar, maar ze oogde gitzwart, met wat bruine punten aan de haren nog op de body en kont.
Inmiddels is het zwarte iets donkerbruin geworden door het vele zonlicht. Om haar ogen heen en op haar neus begint ze nu haar veulenvacht te verliezen waar het zwarte plaatsmaakt voor peper/zout kleurige vacht, echt bijna roestig roze met witte haren tot iets bruin getint. Het masker op haar neusrug en tussen haar ogen, op haar voorhoofd, als ik daar de zwarte vacht pluk is het bij goed bekijken in daglicht niet donkerbruin zoals nu het meeste op haar body is, maar echt gitzwart.
Nu ben ik in eerste instantie er vanuit gegaan dat ze een bruingeboren schimmeltje is, maar door de grijze gloed, het ontbreken van de meeste zwarte uiteinden die een bruinschimmel normaal al heeft bij de geboorte (op dat ene been na dus) en het vervolgens verharen naar gitzwart, doet me een beetje twijfelen. En dan nu dat roestbruine met wit om haar ogen heen? Maar wel gitzwarte haren op haar gezicht?
Ik weet het niet meer... Wie weet het wel?
enkele dagen oud -> randen om haar ogen zijn NIET het schimmel-brilletje, dit is een lichtbruine kleur maar dan nog zonder witte haren, die krijgt ze nu pas
2,5 maand oud -> het bruine op haar neus is nu dus lichtbruin/rozigbruin/peper/zout kleurig met witte haren geworden
Het zwart op haar gezicht is dus ECHT zwart.
Is ze nu in haar basiskleur/geboorte kleur bruin? donkerbruin? zwartbruin? zwart? of komt het wisselen naar zwartbruin/zwart echt alleen maar door het schimmelen? En aangezien ik er vanuit ga dat ze toch bruin of donkerbruin is, hoe kan ze dan een zwart masker hebben? want zwart op het gezicht hoort toch niet bij bruin?