[H] Springhengst voor merrie uit de Karla-stam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

isverwijderd

[H] Springhengst voor merrie uit de Karla-stam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 21:49

Gezocht een hengst voor deze merrie:
http://paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=23357

Een 17 jarige ster v. Zeoliet x keur pref. prest. v. Purioso x keur pref. prest. v. Joost

Minpunten zijn:
De merrie is zelf wat klein, kort en heeft een kort voorbeen.

Daarentegen heeft de merrie goede bewegingen, fijn karakter, genoeg bloed.

Altijd gedekt met een springhengst, 1 maal met de dressuurhengst Van the Man, waar een heel goede merrie uitkwam, liep dit jaar naar een 1e plaats tijdens het kampioenschap om de sublicub voor de 5 jarigen.

Dit jaar heeft ze een mooi merrieveulen van Zirocco Blue, fokt erg goed met deze hengst (al 3 maal op rij) maar ben nu op zoek naar wat ander bloed.
Verder heeft ze goed gefokt met Corland, haar moeder heeft 2 elite merrie's van Indoctro.

Daarom zat ik te denken aan de hengst Wizzerd. Verder maakt Breitling veel indruk op mij. Ik sta natuurlijk ook open voor andere hengsten.

Dekgeld tot €1000,-

Wie wil er met mij meedenken? :)

Afbeelding
Afbeelding

caro29

Re: [H] Springhengst voor merrie uit de Karla-stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:52

Wat vind je van Advance? Veulens doen het erg goed op de keuringen en had ook een goed veulenrapport of Biscayo?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:10

ik snap je korte voorbeen niet....ik vind t een mooie merrie...ik weet niet of ik een veel langer voorbeen zou willen op een springpaard...haar schouder lijkt wel steil.

holsteins bloed is wat ik altijd op mijn merrie gebruik, die uit dezelfde stam komt,om de maat te bewaren.... ik heb altijd nog maat gefokt, mijn merrie is 170 en de moeder en oma beide 156.

een mooie hengst vind ik bv up to date, ook Vermont vind ik mooie hengst....en al mooie nakomelingen van gezien

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 22:47

Bedankt voor de reactie's.
Advance is geen verkeerde hengst, maar ik weet niet of daar het laatste inzit. Biscayo heb ik een keer zien springen, was er niet kapot van.

@sigrid:
Up to date heb ik op mijn lijstje gezet, bedankt!
Vermont is interessant gefokt, jammer dat hij zelf nog niet veel in de sport heeft gedaan. (naar mijn weten) Verder denk ik niet dat het heel commerieel bloed is.

Wat betreft het voorbeen, het mocht een fractie langer zijn, op de foto lijkt het iets langer dan in werkelijkheid.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:14

Ik zou ook kijken voor Up to date, of een van de jongere garde Cedric, goed lang voorbeen en mooi gangwerk met goede springtechniek.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:47

Opvallend dat er alleen hengsten van Reinie worden genoemd? ;)
Moest zelf aan Baltic (Quaprice x Jus de Pomme) denken, heeft een enorm fijne collectie nakomelingen dit jaar met allemaal maat, ras en souplesse..

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:57

baltic zou ik gebruiken op grote langegelijnde merries....niet op merrie van ts, overgens....

vermont heeft weinig gedaan ivm blessure, volgens mij is zij spierbevangen geweest en daardoor de vernieling in gereden......maar wel een super mooi dier, ged gefokt, en heb er wel mooie nakomelingen van gezien....

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:07

Ipv Baltic zou ik liever voor Campbell gaan die geeft wel de lengte die je bij deze merrie wel kan gebruiken. Maar ken het karakter van deze hengst niet dus weet niet of dat zou aansluiten bij je merrie.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 12:29

Wat vinden jullie verder van Breitling?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:46

Breitling vind ik een mooie hengst met mooi bloed en goed springen. Heb hier nog geen veulens van gezien dus kan niet oordelen over de veulens.
Wat ik ook 2 goede hengsten vind is Ultimo. Ik heb een aantal nakomelingen gezien die goed springen en mooi van type. Daarnaast ben ik ook fan van Quality time.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 19:54

Klopt, Ultimo wil ik ook zeker nog een keer op deze merrie zetten, dat zou zeker heel goed passen, maar eerst wil ik sportresultaten zien. :)
Quality time is ook niet verkeerd, alleen jammer dat de hele wereld achter die hengst aanloopt en er mee dekt.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:25

Van wie wil je sportresultaten zien van Ultimo zelf of de nakomelingen? Ultimo doet het zelf toch goed in de sport? In de IDS heeft vorig jaar geloof ik al een stuk over hem en zijn nakomelingen die al in de sport gelopen gestaan.
Op zich niet gek dat iedereen achter Quality time loopt gezien zijn prestaties.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 23:23

Ik kan wat gemist hebben, maar naar mijn weten is Ultimo nu 10 jaar en heeft hij een (hoef)blessure gekregen toen hij Z of ZZ liep en daarna heb ik hem niet meer gezien. :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:01

Ik weet alleen dat hij 1.40m liep onder Roelof Bril of Esther Blekkink.

breeder1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:31

ik zou persoonlijk zelf niet voor quality time kiezen bij deze merrie omdat ze een beetje een steil schouder heeft. dit fokt qaulity time ook nog wel eens door. ik zou eerder aan dakar of eldorado van de zeshoek denken, advance lijkt me ook wel een goede optie ;)

bartgoets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:10

Vriendin van mij heeft uit de Carla stam een Indorado merrie, paard kan werkelijk alles springen..
Heeft overigens dezelfde overgrootmoeder als u merrie ( okarla )

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:39

maar die zal wel niet genoeg bloed hebben denk ik.......

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 15:56

De merrie is geïnsemineerd met Breitling, helaas niet opgepakt. We hebben besloten het volgend jaar weer te proberen, ze is nu echt ontzettend hengstig, maar weer een laat veulen vinden wij ook niet fijn. Ik sta natuurlijk nog steeds open voor goede adviezen.

Indorado ben ik zelf niet zo weg van, zou misschien wel passen maar de hengst doe mij zelf niks, ook al geeft hij soms echt geen verkeerde paarden.

Voor volgend jaar heb ik een merrie drachtig van Spartacus. Ben echt gek op die hengst, die zit ook nog in mijn achterhoofd.