We kregen een heel goede band , ik en oma want een naam had ze op haar paspoort niet . De merrie die niemand kon pakken op het weiland en die helemaal niet sociaal was .De zomer kwam eraan en de veulentjes werden geboren , ze was er zo goed mee en de veulens stonden heel dikwijls samen met haar te grazen . We besloten om haar eens te laten nakijken want een veulentje van haar wou ik wel om zo toch iets van haar te hebben . De dierenarts keek haar volledig na en na een opvolging van scannen bleek ze tip tip in orde te zijn , dus gingen we op zoek naar een hengst.
Wij zijn bezig met pinto arabier te fokken dus het zou zowiezo iets met arabisch bloed moeten zijn en na niet lang twijfelen vonden wij een geschikte hengst . Een halfbloed arabier farid ibn apache. Ze was bij de eerste poging direct drachtig , maar het bleek om een tweeling te gaan . Deze werden eraf gehaald en we brachten ze terug naar de hengst . Ook nu was ze bij de eerste poging drachtig.
Nu 11 maanden later is mijn meisje bevallen van een pracht van een dochter 3 kleur en 2 maanoogjes , mama heeft het zwaar gehad en de nageboorte kwam er niet zo heel vlotjes af maar zowel moeder als dochter doen het super. Ik ben van half 5 tot 8 U s'morgens een beetje in en rond het weiland bezig geweest en het kleine ding is mij heel de tijd aan het terroriseren geweest , ze is absoluut niet bang en houd er nu al van om lekker gekriebeld te worden. Mama laat het ook allemaal toe. Nu zit ik in mijn zaak en hoop natuurlijk dat het snel avond is dat we terug naar ginder kunnen.
Hier de foto's , mama staat ineens terug vrij mager maar ze heeft het de laatste dagen ook vrij zwaar gehad . Geen veulentje meer voor haar . Zij mag lekker samen met haar dochter bij ons blijven.
Nu de foto's nog helemaal in de kreukels