neus omhoog en singel probleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yarabmae

neus omhoog en singel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 09:42

Heb m`n AV nou twee weken.Als ik z`n snuit,neusgaten wil schoonmaken gaat hij zo hoog staan kijken en doet hij alles om hier onderuit te komen.iemand een tip om dit aan te leren? hij is bijna 4jaar dus nog een jonkie.Ander robleem: Hij is al veel bereden door de vorige eigenaar maar nu reageert hij heel panisch op het aansingelen,deed hij bij haar niet.Hij steigert en staat daarna heel suf te kijken...Ik heb een vermoeden dat hij last heeft van zijn rug,ga volgende week de fysio eens even laten kijken. Iemand goede tips?

Dilan1993

Re: neus omhoog en singel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:54

Is hij het gewend om z'n neusgaten te laten schoonmaken? Zo ja, dan zou ik 'm gewoon kort aanbinden en gewoon onverstoorbaar schoonmaken.

Voor het aansingelen. ligt z'n zadel goed? Mijn paard heeft een tijdje een te smalle boom in het zadel gehad, drukte precies op de gevoelige punten van de schoft. Die ging al met z'n oren plat als je aankwam met 't zadel en die deed echt heel lelijk tijdens het singelen.

Nadat de boom verwisseld was voor een bredere, is die singelnijd al vrij gauw veel minder geworden. Hij vin het nu nog niet leuk, maar hapt nog maar zelden (vrijwel nooit) als ik aansingel.

fleurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:06

hallo iedereen :D
wie weet hoe je weet of je singel strak genoeg zit ik weet het nooit....
help please

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:09

Ik trek 'm gewoon zo strak aan als ik kan. Volgens mij moet je met enige moeite 1 hand (plat) tussen de singel en de buik kunnen leggen ;)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:07

Ik zou gewoon mijn hand over zijn neus doen en zijn koppie naar beneden vragen en dan zijn neusgaten schoonmaken. Zo doe ik het altijd bij mijn arab. Kort vastbinden werkt bij mijn arab niet, dat is een hanger. Met dwang kom je bij de meeste arabs ook meestal niet zover dus zou het gewoon heel rustig aan doen en gewoon zijn koppie naar beneden vragen met je hand over zijn neus.

Ik zou idd de fysio even naar hem laten kijken of hij geen last van zijn rug heeft. Veel arabs zijn geloof ik wel wat gevoelig op de buik, die van mij houdt ook niet zo van aansingelen. Ik singel altijd in etappes aan, dus niet in 1x flink stevig aansingelen.

Succes :)

yarabmae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 11:50

Hoi,
Ben nu met brokjes bezig en dan ondertussen smeer ik wat op z`n snuit(is verbrand) en dat werkt heel aardig.Heb zo`n idee dat het wel goed komt zo!! Verder laat ik eerst de fysio komen voordat ik weer met singels aan de gang ga,even voor de zekerheid....ik heb geen haast,hij is nog geen 4.

groetjes maeyke

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:52

Mijn merrie heeft singelnijd!
Die moet ik gaatje voor gaatje aansingelen,dan loopt ze wat heen en weer.
In het begin beet ze ook en wilde je pletten tegen de muur |(
Maar nu gaat het een stuk beter.
Haar neusgaten schoonmaken gaat heel makkelijk,dit laat zij gewoon toe.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:15

De mijne houdt er ook totaal niet van als ik zonnebrand op z'n neus smeer. Ik blijf altijd gewoon volhouden, zonder te trekken of met hem in gevecht te gaan. Ik hou zijn halster stevig vast zonder echt te trekken en beweeg met hem mee als hij zijn hoofd omhoog doet, en ondertussen ga ik gewoon onverstoorbaar door met smeren. In het begin doet ie dan altijd wel een beetje moeilijk maar dat geeft ie altijd snel op.
Met kort vastbinden, dwingen en/of boos worden zou het bij die van mij in geen 100 jaar lukken!