Mijn arabier springt over?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loesemoes22

Mijn arabier springt over?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 02:25

haaay!

ik zit met een klein probleem, ik heb een arabiertje, een merrie. Ze is een tijdje geleden beleerd (toch al een paar maanden). Maar als ik met dr aangaloppeer en ze zit in de goede galop, springt ze over in de andere.. en andersom :( Heeft iemand misschien een idee/oplossing dit te verhelpen, want ik irriteer me er dood aan.

groetjeesss;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 02:30

Nog te weinig balans?
Of te veel binnenteugel gebruik van jou?
Het is blijkbaar nog een jong paard wat nog veel moet leren.
Jonge paarden zijn vaak nog scheef, rechtrichten van het paard kun je oefenen.
Irriteren en boos worden moet je niet doen.

Letizia

Re: Mijn arabier springt over?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:10

Ben het met mika11 eens, proberen de galop stukjes nog kort te houden, enkele passen en dan weer terug in draf.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:57

De mijne is al een hele tijd beleerd, maar die springt nog steeds over als ie niet goed in balans loopt, of als ik teveel stelling vraag.

Lijkt mij dat het gewoon te oefenen is, steeds wat langer galopperen. Weet niet of jij alleen op de volte galoppeerd of ook over de lange zijde?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 03:55

Dan doe je toch gewoon alsof je t expres doet en noem je het een "contra galop" xD

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 05:31

Jonge paarden doen dat regelmatig. Als ze overspringt gewoon direct terugnemen en opnieuw aanspringen (maar ik zou't niet al te streng gaan "afstraffen", want dan denkt ze later bij galopwissels "bekijk het maar, dat mag toch niet?"). Mijn paard heeft het een half jaar continu gedaan ook bij het longeren bijvoorbeeld en nu opeens doet ze het bijna nooit meer. Ze heeft het blijkbaar in de gaten of heeft meer balans.

Het kan ook heel goed zijn dat je het overspringen zelf uitlokt, het is belangrijk dat je zelf goed stabiel zit en de juiste hulpen geeft. Teveel binnenteugel bijvoorbeeld of dat je hangt.