dekhengst Sandreo voor Houston x Sultan merrie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

dekhengst Sandreo voor Houston x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 22:13

Ik wil volgend jaar mijn merrie laten dekken (houston X Sultan) Maar vanwege zij erg rustig is en vrij fors is gebouwd zou ik er een wat pitterige hengst op willen hebben. (geen jazz of ferro bloed)

Nou was ik wat aan het rond surven op internet en kwam op Sandreo terrecht. Heeft iemand hiermee ervaring? En is het springbloed erg overheersend?

Daarnaast zou ik het ook erg fijn vinden als mensen een andere leuke hengst kunnen aanbieden die denken dat er een geschikte is?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-08-11 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast voor EHK

Ketaki

Re: dekhengst Sandreo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:36

sandreo stond bij team nijhof in geesteren.
hij is dit jaar verkocht naar een franse stoeterij.
waar ook de hengst olivi staat

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:38

Waarom geen ferro

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 00:44

ik rij zelf een nakomeling van Sandreo en moet zeggen .. een heel fijn dier.
Zowel in omgang als onder het zadel. En ook kwa type vind ik het zelf een mooie merrie.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:47

Tendance schreef:
Waarom geen ferro

Is van hem dan nog sperma te verkrijgen?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:56

Tendance schreef:
Waarom geen ferro

Is van deze "dode-hengst" nog diepvriessperma ?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:09

Geen idee, maar van zijn nakomelingen is er wel sperma. En dan heb je Ferro bloed en nog weer bloed van een andere hengst.

EDIT: Er is nog Diepvriessperma van de hengst zelf. Bij de Zuuthoeve bijvoorbeeld. Wel 1750 euro.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:34

Ik heb ook een Sandreo en ik ben er helemaal weg van,mooi paard met een super karakter! 3 goede gangen met een goed achterbeengebruik en veel souplesse.Het enige bij Sandreo is,is dat je merrie genoeg kracht moet hebben zelf en een goed achterbeengebruik maar dat zit bij een Houston wel goed.En je merrie moet niet neerwaarts gebouwd zijn,heb je ook foto's van de merrie?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:37

Heb even in je profiel gekeken en je merrie lijkt me niet ontzettend flitsend lopen. Ik zou toch gaan voor een Jazz nakomeling als je dat rijtechnisch aan kan.
Sandreo heeft inderdaad wat opwaarts gebouwde merries nodig en dat is die van jou niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:31

Sandreo zal met Houston ook geen heel braaf karakter geven ben ik bang. Dan krijg je een lastige trage duikboot...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:36

De Sandreo's die ik ken , hebben echt een super karakter en zijn braaf. Ik overweeg hem ook voor mijn Houstonmerrie,als ze gedekt wordt. Zij heeft het goede achterbeen wel. Maar je moet idd een niet te neerwaarts gebouwde merrie hebben. De Sandreo's die ik ken zijn aan de maat, laat rijp, niet de meest spectaculaire bewegers, maar wel heel functioneel. Hier staat hij nu: http://www.haras-du-feuillard.com/fiche ... eo_fr.html en hij zal ook weer uitgebracht worden.

edit: o hoi, Mandy :wave:

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 18:48

Oke bedankt iedereen voor alle informatie.

Nogmaals ik wil geen Ferro of Jazz bloed vanwege geen goeie ervaringen. ;) Daarnaast vind ik het karakter van deze paarden niet fijn en niet fijn te rijden. (maar dat is mijn mening en ja natuurlijk zijn niet alle paarden zo maar de gok neem ik niet.)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:14

Toch zou ik ook Sandreo bij deze merrie niet doen.
En als je dan een fijn karakter en een fijne opwaartse beweging wilt, dan zou je ook richting de Gelderse kant kunnen kijken en wel bij Alexandro P.
Ik ken namelijk heel veen Ferro´s die fijne paarden zijn, maar als die jou niet liggen heb je aan Alexandro P een heel fijne hengst.
Overigens oogt die niet erg Gelders en geeft al een paar jaar hele goede rijtypische veulens!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:22

Alsof Koss makkelijke karakters geeft..ik zou niets adviseren zolang ik geen duidelijke standfoto's en bewegingsfilmpjes van de merrie heb gezien.

Sandreo geeft zowiezo hele brave nuchtere karakters door en dat doet ie bij iedere merrie dus dan maakt het Houston bloed echt niet uit.Ook geeft ie geen traag achterbeen door,enige wat ie echt nodig heeft is een merrie met genoeg kracht.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:40

Als jouw merrie een typische Houston is qua type en karakter, zou ik geen Sandreo gebruiken. Vind 95% van de Sandreo's trage, slappe bokken en Sandreo zelf staat niet bekend de makkelijkste te zijn. Hoewel als je merrie het goede achterbeen doorgeeft, zou het wel kunnen. Echter vind ik wel dat Sandreo erg uniform is in het doorgeven van zijn type en bewegingsvorm; daarmee dus ook het achterbeen. Sandreo geeft wel mooie types en maat.

Wij hebben zelf ook een Houston merrie. Daar hebben we nu twee keer Tango op gebruikt en dat zijn mijn inziens twee erg leuke veulens geworden. Daar zijn we erg blij mee. Merrie moet genoeg bloed voeren, anders wordt het met Tango erg degelijk.
Hieronder een filmpje van die van dit jaar:

Anders kun je eens kijken naar Bon Bravour? Of Bodyguard?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:50

Elisa2 schreef:
Alsof Koss makkelijke karakters geeft..ik zou niets adviseren zolang ik geen duidelijke standfoto's en bewegingsfilmpjes van de merrie heb gezien.

Sandreo geeft zowiezo hele brave nuchtere karakters door en dat doet ie bij iedere merrie dus dan maakt het Houston bloed echt niet uit.Ook geeft ie geen traag achterbeen door,enige wat ie echt nodig heeft is een merrie met genoeg kracht.

Dat klopt, maar op de foto's van TS zie ik niet echt een merrie, die kracht uitstraalt.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 19:43

Erg mooi veulen is eruit gekomen smeetjoew daar kan je met recht trots op zijn (gefeliciteerd nog). Daarnaast mijn merrie is van zich zelf idd traag en heeft precies het zelfde karakter als Houston dus weet ik vooral nu genoeg over het dekken van een sandreo

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:28

Wij hebben een Sandreo uit een merrie met Norway als vader en dat is wel een super paard. Groot, goed bewegend en een enorm fijn karakter. Heb geen ervaring met Houston nakomelingen dus ik weet niet wat voor veulen dat gaat worden.

Nicole288

Re: dekhengst Sandreo voor Houston x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:38

F-AM -> EHK

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:13

Als Sandreo niet was verkocht, zou hij op wacht zijn gezet door het KWPN vanwege tegenvallende fokkerijresultaten. Hij wilde zelf bovendien ook niet presteren. E n hij had nog wel een hele goede ruiter!
Mijn conclusie is dan ook dat er echt wel wat beters te vinden is als Sandreo.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:43

Hij wilde best presteren anders had ie niet zoveel gewonnen als jong paard zijnde,maar de druk werdt gewoon te groot voor hem.En zo slecht doen z'n nakomelingen het niet,kijk maar eens naar de uitslag van de pavo cup 4-jarigen halve finale.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:52

En ze hebben vrijwel allemaal een waanzinnig goed karakter! Maar sommige mensen rijden liever op een papier. Ik ben wel van mening dat je je merrie moet proberen te verbeteren.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:22

Ik heb ook een sandreo, absoluut geen trage bok maar een super ruige snelle bok!

kijk maar even in mijn profiel

Afbeelding

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:43

Alle Sandreo's die ik tot nu toe heb gezien waren hartstikke mooi, maar daar kom je niet ver mee. Ze zijn wel braaf, maar te traag van nature en niet sterk en vlug genoeg van achter. Voor de topsport m.i. niet geschikt.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:47

Tjuppie schreef:
Alle Sandreo's die ik tot nu toe heb gezien waren hartstikke mooi, maar daar kom je niet ver mee. Ze zijn wel braaf, maar te traag van nature en niet sterk en vlug genoeg van achter. Voor de topsport m.i. niet geschikt.

Ik heb tot nu toe al verschillende sandreo's gezien die echt vlug en sterk van achtere waren en absoluut niet traag. Ligt er ook aan hoe de moeder lijn is he