ik wil graag mijn shetlanders goed beleren onder het zadel maar hoe??? ik ben natuurlijk zelfs veels te groot om erop te rijden dus ik zet ze ook alleen voor de wagen. maar ik wil graag dat er kinderen op kunnen rijden.
nu is de vraag hoe kan ik ze beleren zonder er zelf op te moeten?
een heel handig en niet bang klein meisje/jongen zoeken. Ik heb al mijn pony's eerst beleerd voor de wagen en aan de lange lijnen en pas als ze helemaal correct aan de hulpen en vooral de stemhulp stonden het handige meisje erop gezet, is nooit een probleem geweest.
de grote maakt echt niet veel uit hoor, zelf ben ik ook groot voor mijn shet. maar ik wil zelf mijn pony doorrijden, en dan zoek ik verder voor een meisje/jongen die kleiner als mij is. natuurlijk zijn er mensen die mij helpen, maar gewoon dingen op internet zoeken en je komt er wel uit
Zorgen dat ie goed reageerd op stemhulpen, dat heb je al een hele zorg minder ! Mijn Shet moet je zelfs geen benen geven, die reageerd zo op stem Echt super handig zo een gevoelige pony.
quartel
Geplaatst: 05-08-11 16:27
Ik heb toen zelf mijn dochter er steeds op gezet en ben er naast gaan lopen. Zo hebben we de stemhulpen en de beenhulpen gecombineerd en leerde ze het ook. Mijn dochter kon echt nog niet rijden maar ik gaf haar raad en ik reageerde op wat zij deed. Later is er een betere ruiter op gegaan, die heeft haar doorbeleerd. Uiteindelijk is het een superpony geworden, nergens bang voor en echt heel erg braaf onder de man.
Abbygail4
Geplaatst: 05-08-11 18:12
klopt stem hulpen zijn super fijn! vooral voor zijn kleine, mijne luistert redelijk goed. ik heb haar nu bijna twee weken, en totaal 3 keer op gezeten en ze luister al goed na halt houden en weg stappen.
* iemand nog leuke tips? wat ik haar kan aanleren, ze is pas 4 dus kan weinig