veulen van kopen of pony dekken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

roxy_ZharaX

veulen van kopen of pony dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 10:48

hallo, ik mag van mijn ouders nog een 4de pony hebben. Ik wou eerst mijn grote(d-)pony laten
dekken maar ze heeft geen stamboek en het is moeilijk om een gepaste hengst te vinden.
Nu dacht ik eraan om mijn shetlander van nu 2jaar volgend jaar te laten dekken, maar
ik weet niet of dit een goede leeftijd is. Ik denk dat het te jong is. Of niet?
Of kan ik ze nog deze zomer volsteken? Of moet ik of safe spelen en gewoon een welsh A kopen?
ps. ik zou mijn shet van nu 91cm laten dekken door een welsh.
grtjs en hoefjes

rienne

Re: veulen van kopen of pony dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:52

Ik zie dat je 15 bent waarom kijk je niet naar een grotere pony?
Voor een welsh A of een shet ben je al te groot. Deze zomer nog vol steken? Dan word het wel een laat veulen en als het niet van de eerste keer pakt word het nog later.

En dekken ga je zeker doen met je shet? Ik zou dan eerder gaan voor een raszuivere shet. Rond deze tijd verkoopt alles al moeilijk. Moest je hem willen verkopen natuurlijk!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:55

Veulen kopen zou ik zeggen er zijn al veulens zat. Ik zou ook een groter maatje zoeken, kan je tijden plezier mee beleven.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 11:03

rienne schreef:
Ik zie dat je 15 bent waarom kijk je niet naar een grotere pony?
Voor een welsh A of een shet ben je al te groot. Deze zomer nog vol steken? Dan word het wel een laat veulen en als het niet van de eerste keer pakt word het nog later.

En dekken ga je zeker doen met je shet? Ik zou dan eerder gaan voor een raszuivere shet. Rond deze tijd verkoopt alles al moeilijk. Moest je hem willen verkopen natuurlijk!

het is niet om zelf mee te rijden, maar voor de koets. En ik zou ze zeker niet verkopen.
Ik zou heel graag een veulen hebben van mijn shetlander.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:06

Hoi,

als jij zo graag je shet wil laten dekken kan dat best hoor. Ik ken een fokker die zijn 2 jarige ookal laat dekken. Nou dat vind ik wel érg vroeg, maar het kan dus wel . ;)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:11

Alsjeblieft, koop gewoon een leuk veulen! Hoe dan ook, NIET je Shet dekken dat gaat alleen maar voor problemen zorgen. Er zijn zó verschrikkelijk veel Shetjes te koop, die anders toch maar bij de supermarkt belanden. Als je de kans hebt om één van die Shetjes te kopen zou ik dat zeker doen! Of Welsh A als je dat leuker vindt natuurlijk ;)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:13

Tja zeg nooit nooit hé. Wie weet wat gebeurt er en moet je ze weg doen. Altijd vooruit denken!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:13

Bedenk even goed wat je wilt. Wil je echt persé een veulen van een van je pony's? Of wil je een pony erbij en dan is een eigen veulen stiekem wel leuk?

In het eerste geval kan ik je niet tegenhouden, maar in het tweede geval zou ik je aanraden om een veulen/pony te kopen. Er lopen er zoveel rond nu, en dan is dat toch weer een pony/veulen dat een goed tehuis krijgt en weer van de markt is. Zeker als je zelf een papierloze kruising zou fokken, dan kan je beter een leuk veulen kopen.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 11:22

oke bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik zal op zoek gaan naar een pony (of veulen)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:55

Mijn tip: Zoek naar een veulen, dat uitgroeit tot een paard!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:58

Ze wil ze voor de kar, niet erop rijden, dus dan is grootte niet zo belangrijk :).

Ik zou een veulen kopen. Ik wil ook heel graag een veulen bij mijn eigen paard fokken, lijkt me super leuk, maar ik doe het niet. Er zijn zoveel leuke veulens op de markt die een thuis zoeken. Als ik er echt één wil, dan koop ik er één.

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:59

zoek gewoon een leuke pony/paard (voor later.) als veulen die ruim in de maat komt en dan kan je daar over 3 jaar ook mee gaan mennen en dan kan je er ook nog op rijden.
succes

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:02

Lekker kopen heb ik ook gedaan :D