Mijn Haflinger merrie van 10 jaar is gewoonweg echt veel te dik aan het worden..
Ik rij haar gemiddeld 5x per week 40-60 min (waarvan 1x gewoon wat rustiger 30 min), krijgt 2x per dag een handje biks voor het idee aangezien de rest van stal dan ook krijgt en de dame niet achter wilt blijven natuurlijk..

Als beloning krijgt ze 2 handjes musli met zonnebloemolie er doorheen geschoten. In de hoop dat ze wat meer gaat mesten. Onder het rijden loopt ze onwijs scheten te laten en loopt pas makkelijker als ze er doorheen is en eindelijk gaat mesten

Ze krijgt voor 's nachts/'s ochtends nog wat hooi, want voor de rest staat ze overdag op het land. Wat ik haar eígenlijk niet wil afnemen omdat ze daar 'geestelijk' zoveel van is opgeknapt. Aan het begin toen ik haar had (nu 8 maanden), was ze nog een beetje humeurig, drammerig.. wilde alles behalve stil staan en een beetje gedragen.. en dat is allemaal heel erg verbeterd nu ze gewoon gehele dagen lekker buiten mag ravotten. Dat vindt ze heerlijk.
Vindt het ook echt een super stal waar ik sta, want ook in de winter komen ze buiten.. paarden welzijn voorop. Dat merk ik ook gewoon, want ze is een hele vrolijke pony geworden.

Alleen.. dat moddervette wordt mij een beetje te gevaarlijk.. Straks staat ze met koliek of hoefbevangenheid, het laatste wat ik mijn paardje wil aandoen natuurlijk.. Dus echt serieus hulp gevraagd hier.. wie-o-wie kan mij helpen?