Exterieur beoordeling Burlesque

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Exterieur beoordeling Burlesque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 19:39

Hallo,
Ik ben benieuwd wat jullie van het exterieur van mijn merrie vinden. Het is een 5 jarige Carolus II x Randwijk. Op onderstaande foto heeft ze 6 weken stilgestaan, momenteel is ze weer in training.
Stand:
Afbeelding

Beweging:
Afbeelding

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:24

Wauw! Je zou niet zeggen dat ze zolang heeft stilgestaan! :)
Alleen de halsbespiering is wat kaaltjes, voor de rest zeer netjes.
Maargoed, dat kan je eraan trainen natuurlijk.

De bovenste foto is een beetje scheef genomen, maar het lijkt mij dat ze mooi opwaarts is gebouwd. (Geschikt voor springen en dressuur, denk ik?)
Voor de rest gewoon een netjes sportpaard! :j

Op de tweede foto zie ik een netjes ondertredend achterbeen, en mooie ruime passen. (Hierbij helpt het opwaarts gebouwd zijn).
Ze loopt netjes ontspannnen, en over de rug (had nog wel wat meer mogen zijn vind ik, ik heb voorkeur voor laag en rond.)

Kortom, prachtig paard voor een 5 jarige :)

Ps: Wat is haar staart kort... ;(

CM_

Re: Exterieur beoordeling Burlesque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:33

Zwaar type paard, foto's zijn wat moeilijk te beoordelen.
Ik zou graag verbeterd zien dat de hengst goed opwaard gebouwt is, en meer schoudervrijheid en meer bloedvoering.
Achterbeen lijkt wat recht,voorbeen onderstandig, en schouder erg steil.

Ik zou dus een hengst kiezen die bewezen beweging doorgeeft, hoger in het bloed staat, en meer opwaarts gebouwt is.
Maar wat wil je zelf bereiken, wil je een springpaard eruit fokken of een dressuurpaard?

Mitnait

Re: Exterieur beoordeling Burlesque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 20:45

Bedankt voor jullie reacties:
@Laaavo: Springen vindt ze leuk om te doen en dressuur matig loopt ze ook erg fijn. Burlesque kruipt snel achter de teugel en loopt vrij gemakkelijk in een eigen houding. We zijn er al een tijdje mee bezig, maar nu zat meer haar balans vindt is ze makkelijker laag en rond te rijden.
Haar staart was eerst nog korter :-) Toen ze nog bij de fokker stond hebben er andere paarden haar staat bewerkt met dit als resultaat.....

@CM: Als ik er voor zou kiezen om met Burlesque te gaan fokken zou ik voor een dressuurpaard kiezen.