Helaas heeft deze dekking niet gepakt, tijdens het schouwen was ze zeer ontvankelijk dus, direct weer 2 keer gedekt(met een dag ertussen).
Met het schouwen op 3 weken werd ze erg boos op de hengst, prima dus.
Om toch zeker te zijn heb ik haar afgelopen maandag laten scannen op 35 dagen...juist ja, leeg

De dierenarts was erg lovend over haar conditie, zowel vanbinnen als vanbuiten, een brandschone baarmoeder,geen vocht én nog een duidelijk geel lichaam....of ze überhaupt gepakt heeft in de 2e dekking blijft gissen.
In overleg met mijn DA heb ik besloten haar te laten spuiten, donderdag of vrijdag komt dezelfde hengst weer om te dekken, Bloembol geeft erg duidelijk haar hengstigheid aan en ook of ze gedekt wil worden of niet(kleine draak), de vorige twee keer hebben we het dus bij 2x dekken gehouden omdat ze de 2e keer al duidelijk aangaf er ''klaar'' mee te zijn.
Het dekken gebeurt trouwens op een zeer paardvriendelijke manier uit de hand.
Wat is wijsheid als het deze keer wéér niet lukt?
Mijn angst zit hem een beetje in het feit dat ze ''al'' 20 is, sla ik een jaar over dan ben ik bang dat het volgend jaar helemaal niet meer lukt.
Een laat veulen is opzich geen probleem, de merrie komt bij huis voor de bevalling en kan indien nodig ook op stal, later dan september wil ik echter geen veulen.
Daarnaast vraag ik mij af, in hoeverre mag ik nog wat verwachten van de hengstenhouder?
Hij is tot op heden aan huis komen dekken en schouwen, ik heb hem inmiddels het dekgeld ook al voldaan, wellicht is het handiger de merrie dáár in de kudde te zetten?
Kom maar op met jullie adviezen!