enkel een 4 maand geleden kocht ik ruana als niet drachtige merrie,maar we kwamen erachter dat ruana een cadeautje bij zich had.
ze bleek drachtig,en op het moment dat we erachter kwamen zelfs hoogdrachtig.(zie mijn andere topics.)
4 juli savonds kon ze het niet meer langer verbergen.om 10 over 10 werd kleine kyona geboren,een merrie.

hier was ze net geboren
nu is kyona 2 weken oud,ehm jong.
en ze is totaal veranderd.van een beetje bang,naar een best wel zeker van zichzelf dametje.zint haar iets niet dan zul je dat weten ook.dan laten die lange benen zich wel zien
en anders wel het bekkie wat jou probeert te vinden(happen)
voor mij is dit een totaal nieuwe situatie.ik was er eerlijk gezegd ook niet zo heel erg blij mee toen ik het hoorde van haar dracht.ik heb ruana gekocht om lekker te kunnen knuffelen,m'n gedachten te vergeten en eventueel weer te gaan leren rijden.
ik heb wel paarden gehad maar heb geen sjoege verstand van veulentjes.hellup dacht ik ook bij mezelf,wat nu.maar nu heb ik zoiets van,met een beetje hulp kom ik er wel.
daarom vanaf nu probeer ik regelmatig een nieuwe update te plaatsen over mij,ruana en kyona.
misschien dat anderen hier ook iets van kunnen leren.
hier nog even de gegevens van mij,ruana en kyona..
ik heet ellie,ben 28 jaar ben 29 en woon in cuijk nog bij mijn ouders (ja ja ik weet t)ben nog een vrije vrijgezel..
naam : ruana (alias ruth uit de hof van ede)
leeftijd :3 en een paar maanden,gedekt toen ze 2 jaar en een paar maanden was.
naam:kyona (the new spirit)
leeftijd :2 weekjes oud (geboren 4 juli ,ik ga nu even vanuit dat ze verwekt is op mijn verjaardag vorig jaar)
nu nog even een foto van kyona..

nog een kleine poll tot besluit:wordt kyona bruin/wit,bruin,wit zwart,of toch zwart wit?papa en mama zijn beide zwart/wit maar ze heeft nu ook bruin in haar veulenvacht,met zwart in haar maantjes.