[H] Hengst voor stermerrie Niagara x Martel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tsaartje

[H] Hengst voor stermerrie Niagara x Martel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 12:07

Volgend jaar wil ik mijn stermerrie Tsarina weer laten dekken.

Info over de merrie:
Tsarina heeft 1 veulen gehad van Florestan 1. Deze combinatie bracht een mooi veulen op precies zoals ik me had voorgesteld. Hierna heb ik haar een poosje niet gedekt.

Tsarina is een stermerrie van Niagara x Martel x Ramiro
http://paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=145551

Sterke punten van de merrie zijn met name haar exterieur en springvermogen. Ze heeft op de keuringen complimenten gekregen voor haar springvermogen.
Zwakke punten van haar zijn haar draf. Haar draf zou wat ruimer en dragender mogen.

Omdat ik de vorige keer een hengst in de dressuurrichting heb gebruikt om met name haar gangen te verbeteren, wil ik dit keer een springgefokte hengst gebruiken. Ik ben echter niet zo thuis in springgefokte hengsten, vandaar mijn topic.

Eisen die ik heb:
Een hengst die veel springvermogen doorgeeft
Een hengst die het liefste groot fokt. (tsarina is 1,65 dus liever niet een hengst die klein fokt)
Met name een goede draf en galop (dragend, krachtig en ruim) doorfokt
En het liefste natuurlijk aansprekende paarden fokt met goed karakter.
Kleur maakt mij niet uit.. maar als er meerdere kandidaten geschikt zijn dan het liefste een hengst die donkere kleuren fokt.
Hengst moet bij het KWPN of bij een stamboek dat het KWPN erkent goedgekeurd zijn.

Een paar foto's van Tsarina:
Afbeelding
Afbeelding

shayen08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:14

Hier een lijstje aan leuke hengsten:

Kasparow :Geeft een goede draf door, maar weet niet of hij klein fokt.
Solitair :Geeft erg goede allrounders door.
Numero Uno : is een echte springgefokte hengst dus ik weet niet echt of hij goede draf doorfokt.
Wolfgang: fokt ontzettend goede allrounders maar erg klein.
Douglas: Is ook een goed springgefokte hengst.
Veron: zijn nakomelingen kunnen vaak extra goed bewegen en is zelf een springer.

Maakt de kleur uit??

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:03

shayen08 schreef:

Kijk even hier en je weet het antwoord [EA-TK-PP] TK: Sensibele zwarte eyecatcher Kasparow X OOseven

Mijn eigen merrie is maar 1.62 mtr max! En zie wat een kalf daar uit kwam vallen. Er zijn meerdere Kassen die groter aan de maat zijn!

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 20:43

shayen08 schreef:
Hier een lijstje aan leuke hengsten:

Solitair :Geeft erg goede allrounders door.
Numero Uno : is een echte springgefokte hengst dus ik weet niet echt of hij goede draf doorfokt.
Wolfgang: fokt ontzettend goede allrounders maar erg klein.
Douglas: Is ook een goed springgefokte hengst.
Veron: zijn nakomelingen kunnen vaak extra goed bewegen en is zelf een springer.

Maakt de kleur uit??

Kleur maakt wat mij betreft niet zo heel veel uit. Vind donkere paarden wel iets mooier dan vossen en schimmels; maar ik vind beweging, exterieur, maat en karakter veel belangrijker. Dus mocht er een vos of schimmel uit komen met goede gangen en exterieur dan ben ik net zo tevreden.

Wat betreft Numero Uno, ligt die qua bloedlijn niet te dicht bij mijn merrie? Mijn merrie is een Niagara, een zoon van Libero H net als Numero Uno.
Wolfgang vind ik echt geweldige paarden (heb een elcaro x wolfgang merrie) maar nadeel vind ik dat die echt klein fokt. En maat vind ik toch wel belangrijk aangezien Tsarina 1.65 is en het dus niet kleiner zou moeten worden.

Van Kasparow was mij niet bekend dat deze ook goed in springaanleg fokt, deze hengst zou dus goed kunnen
Bij Solitair vraag ik me hetzelfde af als Numero Uno, is dit niet te dicht bij door het libero H bloed van mijn merrie
Van Douglas heb ik ook nog nooit gehoord om eerlijk te zijn.. Waarom zou deze hengst goed bij mijn merrie passen? Heb hem net opgezocht en kan niet zo veel vinden over hoe hij vererft. Ik wil het liefste namelijk wel een bewezen hengst gebruiken voor mijn merrie.
Veron zou een optie kunnen zijn..

Wat vinden jullie van Heartbreaker of Burggraaf? Zou deze bij mijn merrie kunnen passen?

Dimple schreef:
shayen08 schreef:

Kijk even hier en je weet het antwoord [EA-TK-PP] TK: Sensibele zwarte eyecatcher Kasparow X OOseven

Mijn eigen merrie is maar 1.62 mtr max! En zie wat een kalf daar uit kwam vallen. Er zijn meerdere Kassen die groter aan de maat zijn!

Dat is idd geen kleintje.. Dat belooft wat qua maat :P Erg mooi paard trouwens.
Ik hou Kasparow zeker in mijn achterhoofd als mogelijkheid.

Cilya

Re: [H] Hengst voor stermerrie Niagara x Martel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:29

Van Heartbreker komen vrij "hete" paarden met vaak niet het makkelijkste karakter...
Als jou merrie een heel goed karakter heeft zou je kunnen overwegen om bij Heartbreker te dekken.
Van Burggraaf komen over het algemeen wel brave (grote) paarden.

Wat vind je van Eurocommerce Zagreb? (Querly Elvis)
De nakomelingen die ik heb gezien zijn flink aan de maat, kunnen bewegen én springen!
Indorado fokt ook groot, maar echte beweging geeft hij niet door...

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 08:41

Mijn merrie is op zich wel een hete, alleen wel heel braaf en ook in de omgang echt heel braaf. Dus hmm Heartbreaker is dan voor mij een twijfelgevalletje.

Burggraaf is dan meer een optie denk ik.

Zagreb zou ook kunnen als de bewegingen die hij doorgeeft goed zijn.

Verder nog opties?

Cilya

Re: [H] Hengst voor stermerrie Niagara x Martel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:03

Heartbreaker fokt ook niet heel groot...

Van Sheraton komen ook goede en fijne (springpaarden)

Zagreb heeft nog niet heel veel gedekt, zijn oudste nakomelingen zijn nu 4 jaar...
En Zagreb heeft vrij "nieuw bloed" Querlybet Hero x Heartbreaker x Fleuri du minor

Cantos is ook een hengst die veelzijdige paarden fokt,
hij fokt echter niet heel groot.... (je zou eens moeten informeren, want hij fokt echt goed)

Vingino is ook een goede hengst, dit is een zoon van Voltaire.
Ik heb hem onlangs nog zien springen (1.40 m) echt super !!!
De nakomelingen die ik heb gezien waren allemaal groot en kunnen super springen!