Prestatie predikaat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

Prestatie predikaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:32

Prestatie
Dit predikaat wordt verleend op basis van de prestaties van de nakomelingen in alle sportdisciplines op minimaal M+ 1winstpuntniveau.
Voor alle secties geldt een minimum aantal van 3 nakomelingen.

Nu is mijn vraag
Welke sportdisciplines bedoelen ze met ''in alle'' sportdisciplines?

Muzefee

Re: Prestatie predikaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 00:22

Alle sportdisciplines waar je M kan starten, dat is dus niet western of endurance bijvoorbeeld. ;)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 16:16

oke! want ik dacht namelijk dat endurace er ook bij hoorde :)
mmmmmmz dan moet ik maar eens informeren, want dan zit ze niet meer ver van het prestatie predikaat af :D
dus het is alleen dressuur en springen neem ik aan

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:02

Dan is de sectie a bij voorbaat uitgesloten, want ponies met een sportmaat A mogen niet M starten.Of is daar een andere regel voor?

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:58

Mensport mag ook!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:06

zo is onze Welsh B hengst Coelenhage's Silverboy de enige Welsh die het sportpredicaat heeft gekregen door zijn prestaties in de mensport .

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:27

Hier het probleem ook, denk dat een royal welsh overall reserve kampioen wel een sportpredikaat mag ontvangen, maar wij rijden niet in de mensport en ook niet onder het zadel....

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:42

LdJ@buitenlandse prestaties tellen niet mee. Overigens gaat het in dit topic over prestatiepredikaat en niet het sportpredikaat.
Een sportpredikaat haal je nog wel, want bijv de a maat hoeft 'maar" L2 gestart te zijn, en dat mag ook nog in dressuur of springen, maar voor het prestatiepredikaat moeten 3 nakomelingen dus m + zijn, en dat is voor A ponies niet, of bijna niet haalbaar. Ten eerste omdat a ponies(sportmaat) geen M mogen starten, en ten tweede zijn er niet veel die uberhaupt in de M rijden.Daarnaast werden vroeger veel hengstveulens niet geregistreerd en bleef onbekend wie wat behaalde, en ook nu, krijgen veel ponies een sportnaam en wordt nooit bij het NWPCS een predikaat aangevraagd.
Rowfant Saul zou misschien het prestatieprdikaat kunnen hebben, maar da's een klus om uit te zoeken, wie gaat dat doen, wie gaat dat aanvragen, wie heeft er belang bij en betaalt ervoor.
Bij de grote maat sportponies is dat veel overzichtelijker en zijn de belangen veel groter.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:50

@ Regtur, omdat ook het sportpredikaat besproken werd, dacht ik dat ook eens aan te halen. Maar als het om Nederlandse prestatie's gaat, zijn die ook op te noemen :)
De mogelijkheid om dressuur of springen onder het zadel geklasseerd te worden zit er niet in, goede kleine ruitertjes boven de 12 jaar met punten voor het L2 zijn er helaas niet zoveel, zeker hier in de buurt niet. En om nu nog een 16 jarige hengst daarvoor te gaan beleren, eer dat hij dan L2 startgerechtigd is, mag hij met pensioen :+
Ik heb daarom deze vraag ook bij het bestuur ingediend, deze is nu in behandeling, hoewel ik denk dat het nog wel even duurt, want vorige week kreeg ik een mailtje dat mijn vraag van vorig jaar juli in behandeling is genomen.... We wachten af :)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:47

LdJ schreef:
@ Regtur, omdat ook het sportpredikaat besproken werd, dacht ik dat ook eens aan te halen. Maar als het om Nederlandse prestatie's gaat, zijn die ook op te noemen :)
De mogelijkheid om dressuur of springen onder het zadel geklasseerd te worden zit er niet in, goede kleine ruitertjes boven de 12 jaar met punten voor het L2 zijn er helaas niet zoveel, zeker hier in de buurt niet. En om nu nog een 16 jarige hengst daarvoor te gaan beleren, eer dat hij dan L2 startgerechtigd is, mag hij met pensioen :+
Ik heb daarom deze vraag ook bij het bestuur ingediend, deze is nu in behandeling, hoewel ik denk dat het nog wel even duurt, want vorige week kreeg ik een mailtje dat mijn vraag van vorig jaar juli in behandeling is genomen.... We wachten af :)

"Vroeger" , toen er nog wedstrijden werden verreden onder de vlag van de Welsh Tuigpony Vereninging Nederland konden de pony's die in de openklasse liepen en een bepaald aantal winstpunten hadden behaald in aanmerking komen voor het sportpredicaat. Zo heeft destijds Brukel's Renco het sportpredicaat gekregen. Maar das al wel heel lang geleden. De winstpunten werden geregistreerd bij en door de KNHS. De wedstrijdjes die nu bij het NWPCS of in de tuigpony compentitie worden verreden worden volgens mij niet officieel via de KNHS geregeld dus werken ook niet met een winstpunten systeem.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:52

patrick76 schreef:
LdJ schreef:

"Vroeger" , toen er nog wedstrijden werden verreden onder de vlag van de Welsh Tuigpony Vereninging Nederland konden de pony's die in de openklasse liepen en een bepaald aantal winstpunten hadden behaald in aanmerking komen voor het sportpredicaat. Zo heeft destijds Brukel's Renco het sportpredicaat gekregen. Maar das al wel heel lang geleden. De winstpunten werden geregistreerd bij en door de KNHS. De wedstrijdjes die nu bij het NWPCS of in de tuigpony compentitie worden verreden worden volgens mij niet officieel via de KNHS geregeld dus werken ook niet met een winstpunten systeem.

Haha, dat is inderdaad een tijd geleden! In ieder gaval zo lang, dat ik nog heel klein was :+ haha. Maar er is inderdaad niets meer onder de KNHS verreden laatste 6 jaar zover ik weet.... Ik blijf het stamboek afwachten :)