Symposium sport en fokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:53

Pipo schreef:
De ervaring heeft het inmiddels bewezen dat er maar bar weinig mensen zo denken en het ook werkelijk uitvoeren.

In theorie is dit haalbaar, in de praktijk niet. Ken er zat op bokt die pbtjes naar elkaar stuurden.....heb je al gehoord, die heeft dat beest gekocht. Ja die boer zal wel blij zijn dat ie eraf is...................

Dus leuk dat je het opmerkt, maar het gros geeft hier een sociaal verantwoord antwoord op maar doet iets heel anders.


Wat het gros doet of vindt zou me eerlijk gezegd een worst wezen.
Het feit dat ze het nodig vinden om andermans fokprodukten af te kraken zegt mij meer dan voldoende over die mensen Knipoog

Het gaat erom hoe je zelf denkt. Als jij vindt dat je op de goede weg bent met je fokkerij zal het je niet uitmaken of anderen je paard afkraken.
Als je echt serieus bezig bent met je fokkerij en er voor 100% achter staat zul je het niet nodig hebben om anderen van je eigen gelijk te overtuigen en het al helemaal niet nodig hebben om het beleid van een ander stamboek af te kraken.

Heb je dat wel nodig dan klopt er iets niet. Dan ben je, in mijn ogen, een zielig figuurtje wat probeert zijn gelijk te halen op een laffe manier.
Het is zo simpel om jezelf beter te laten lijken door op fouten van anderen te wijzen. Veel moeilijker, maar ook veel overtuigender, is het je gelijk te halen door fokprodukten op de wereld te zetten die iedereen overtuigen. Dan heb je geen grote mond en geen fanclub nodig.
Dan zal iedere paardenliefhebber respect voor je hebben en proberen van je te leren.

Je kunt van iedereen iets leren. Maar ga dan ook eens praten met die fokkers die keer op keer bewijzen dat ze op de juiste manier bezig zijn maar die je niet op de voorgrond ziet treden.
Van die mensen kun je ook veel leren en mijn ervaring is dat ze altijd bereid zijn en het zelfs leuk vinden om je vragen te beantwoorden.
Dat zijn de mensen die je ook echt met bewijzen kunnen laten zien waarom het werkt. Mensen die niet alleen leuke woorden gebruiken en filmpjes laten zien, maar die het bewijs in hun stal hebben staan of op internationale springwedstrijden hebben lopen.
Die meerdere dekhengsten hebben gefokt.
Die hoor ik nu nooit andere stamboeken of andermans paarden afkraken, toch vreemd....
Zullen die dat gewoon niet nodig hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:05

ThePast03 schreef:
[Die meerdere dekhengsten hebben gefokt.
Die hoor ik nu nooit andere stamboeken of andermans paarden afkraken, toch vreemd....
Zullen die dat gewoon niet nodig hebben?
[/quote]


Zou ik toch eens met die mensen gaan praten. Er zijn er zat die niet tevreden zijn bij het kwpn. Dat is ook de hele issue hier, het ongenoegen tov het kwpn. Velen van ons staan achter het kwpn, maar niet achter het bestuur!! ( om even een quote van Sarabande te lenen) En dat is iets waar ik volkomen achter sta. Het kwpn heeft vele goede paarden, maar het beleid moet desastreus veranderd worden. Anders gaan er steeds meer fokkers naar een ander stamboek.

Anna zeikt trouwens andere stamboeken niet af. Het gaat om het fokbeleid wat de afgelopen jaren is ontstaan. Het voorbeeld van een echt goed paard wat Anna gaf.............was een kwpner namelijk!!!

Tuurlijk is het makkelijk om jezelf in een goed daglicht te zetten door een ander af te zeiken..........maar dat we daar nog intrappen is toch allang verleden tijd, we hebben hier toch met volwassen mensen te maken, dat stukje mensenkennis hebben we toch allemaal wel?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:11

Die qoute is van heel lang geleden, inmiddels heb ik vele andere topics gestart waarin ik het steeds meer op de fokkers gerichte beleid heb laten zien.
Maar ik fok niet voor een stamboek maar als ik mij bij een stamboek inschrijf heb ik mij aan de regels te houden, daar kan ik het mee eens zijn of iets anders zoeken.
Overigens is het KWPN het bijna grootste stamboek ter wereld en blijft groeien, dus die paar mensen die naar een ander stamboek stappen of zo ontevreden zijn vormen maar een heel kleine minderheid.
Terugkomend op dit topic, zelfs de topmensen van dit grote stamboek zijn aanspreekbaar op het symposium waarover dit topic ging.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 23-09-03 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:13

Zelfs de topmensen zijn op een lezing van de heer de Lange geweest. De uitkomst daarvan is verrassend...........wel zeer politiek verantwoord. Het gaat in het beleid van het kwpn natuurlijk niet alleen om de paarden, maar ook om veel andere dingen.

Maar als jullie zo zeker zijn van jullie zaak, waarom komen jullie dan niet gewoon een keer luisteren. Ben je sowieso een ervaring rijker.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:15

Pipo schreef:
Zelfs de topmensen zijn op een lezing van de heer de Lange geweest. .


Wie???

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:16

Pipo schreef:
Zelfs de topmensen zijn op een lezing van de heer de Lange geweest. ........


Ik blijf het vreemd vinden dat Anna rondbazuinde dat Jaques Verkerk er ook zou zijn, maar duidelijk NIET uitgenodigd was...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:19

sarabande"]
[quote="Pipo schreef:
Zelfs de topmensen zijn op een lezing van de heer de Lange geweest. .


Wie???
[/quote]

Johan Knaap, Cor Loeffen.......ga zo maar door!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:19

Pipo"]
[quote="sarabande schreef:
Daarbij kennen wij ouderen de heer de Lange al veel langer, vandaar dat wij ook kanttekeningen plaatsen.


Hier suggereer je iets, ik zou graag willen weten wat?
[/quote]

Om even een voorzetje te geven:
Informeer maar even bij het NRPS bestuur wat de WERKELIJKE reden was dat Karel is geroyeerd........ Knipoog
Dat was namelijk niet zo fraai........

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:22

Pipo"]
[quote="sarabande"][quote="Pipo schreef:
Zelfs de topmensen zijn op een lezing van de heer de Lange geweest. .


Wie???
[/quote]

Johan Knaap, Cor Loeffen.......ga zo maar door!
[/quote]

Zal Cor eens even bellen wat ie er van vond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:22

CGJ12"]
[quote="Pipo"][quote="sarabande schreef:
Daarbij kennen wij ouderen de heer de Lange al veel langer, vandaar dat wij ook kanttekeningen plaatsen.


Hier suggereer je iets, ik zou graag willen weten wat?
[/quote]

Om even een voorzetje te geven:
Informeer maar even bij het NRPS bestuur wat de WERKELIJKE reden was dat Karel is geroyeerd........ Knipoog
Dat was namelijk niet zo fraai........
[/quote]

Dat is al in werking gezet, mijn veulen moet deze week geent worden. En mijn veearts is een bestuurslid van het NRPS.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:23

Pipo"]
Anna zeikt trouwens andere stamboeken niet af. Het gaat om het fokbeleid wat de afgelopen jaren is ontstaan. Het voorbeeld van een echt goed paard wat Anna gaf.............was een kwpner namelijk!!!
[/quote]

Nou zo zie ik het echt wel hoor. Het promoten van zijn eigen stamboek dmv wijzen op fouten van andere stamboeken.

[quote="Pipo schreef:
Tuurlijk is het makkelijk om jezelf in een goed daglicht te zetten door een ander af te zeiken..........maar dat we daar nog intrappen is toch allang verleden tijd, we hebben hier toch met volwassen mensen te maken, dat stukje mensenkennis hebben we toch allemaal wel?


Nou als ik zo om me heen kijk ben ik bang dat maar heel weinig mensen dat stukje mensenkennis hebben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:24

sarabande schreef:

Zal Cor eens even bellen wat ie er van vond


Doe maar, hoor graag wat hij er van vond. Hecht nog steeds veel waarde aan de mening van Cor.

Wat ik al zei: er is een grijze kanttekening aan het verhaal.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:28

Pipo schreef:

Wat ik al zei: er is een grijze kanttekening aan het verhaal.


Je krabbbelt nu toch niet terug hè?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:31

Weet iemand hier trouwens hoe de fokproducten van Karel zelf het in de sport doen?
Hij heeft er in ieder geval betrekkelijk véél gefokt..... Verward

Ik ben eigenlijk best benieuwd......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:32

ZOu ik maar eens goed teruglezen CGJ12 want dan had je op postings van Zondagavond al gelezen dat ik vind dat er een grijze zone is die niet belicht word. Dat de mening erg zwart wit is, en dat ik daar een kritische mening over heb.

Jammer dat je dat niet gelezen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:32

CGJ12 schreef:
Weet iemand hier trouwens hoe de fokproducten van Karel zelf het in de sport doen?
Hij heeft er in ieder geval betrekkelijk véél gefokt..... Verward

Ik ben eigenlijk best benieuwd......


Nee maar daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:35

Heeft Karel het paard waar Sjaroon op rijdt (Sindiro II) ook zelf gefokt?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:00

.............en toen werd het stil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:02

Tja, jij begint persoonlijke aanvallen te maken.................

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:05

volgens mij heb ik toch een flink aantal vraagtekens gepost??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:07

Maar waarom was je niet bij de bijeenkomst? Je had je toch wel opgegeven?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:13

Jaques bleek niet uitgenodigd in tegensteling tot wat door Anna beloofd was. Daarover was ik nogal teleugesteld, en ik was niet de enige.......

Jammer dat Anna haar belofte niet waar kon maken.
Ik was er al een beetje bang voor.
Gemiste kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:19

Ik vroeg niet waarom Jacques er niet was, vroeg waarom JIJ er niet was.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:25

Dat staat er!
Omdat Jaques niet uitgenodigd is!

Twee weken gelden wist ie nog van niks, en vorige week donderdag nog steeds niet (hij zit nu te keuren in de VS namelijk).
Daarmee maakte Anna zich niet geloofwaardiger met haar posting dat Jaques was uitgenodigd en óók zou komen.

Ik wil wel graag discussieren, maar dan wel met betrouwbare mensen en met de verbroken belofte over de uitnodiging aan Jaques heeft ze mijn vertrouwen ernstig beschaamd.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:28

Daar kan ik me helemaal bij aansluiten. Geen dingen roepen die je niet kan waarmaken...