Een reeele prijs voor NMPRS?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Een reeele prijs voor NMPRS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 12:46

Ik heb een leuk NMPRS merrietje op het oog, betreft;

Vos roan (dus wit, met oranje/bruin beentjes en oranje/bruin koppie met dezelfde kleur manen/staart), 13 jaar (dit jaar 13 geworden), beleerd voor de kar, 85cm, 2x 2e premie gehad in't verleden.
Paspoortje en geent enz.
Correct gebouwd

Wat zouden jullie hier dan voor geven, wat is reeel? Hij vroeg 1500,- voor de merrie met veulen van 2jr, die tevens een onderbeet heeft, zwart/donkerbruin van kleur. Staat nog steeds bij moeder, wel afgespeent.

Ik vind zelf voor de merrie toch niet meer dan max 300.. fokken durf ik niet ivm risico omdat ie 'al' 13 is, wel beleerd, leuke kleur.
Is ook eigs bedoeld als menpony voor naast mn andere mini om uiteindelijk 2span te doen..

Voor mijn eigen mini's, die tevens van goede fokstal afkwamen heb ik ook niet veel neergelegd (beide onder 300,-), maar ik heb het wel over nmprs, dus niet NAS of AMHA oid.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:40

mmmmm €1500,- lijkt me vrij veel voor een 13 jarige 2e premie merrie, vooral omdat de twee jarige ook "niets" waard is ivm de onderbeet.
verder is 13 niet te oud om er nog een veulentje mee te fokken maar mocht dit ook de bedoeling zijn zou ik ook eens goed kijken of je erachter kan komen waar die onderbeet vandaan komt >;)
mocht dit van de merrie af komen dan zou ik hier al niet meer mee gaan fokken, je wilt tenslotte niet nog meer niet correcte paardjes op de wereld.
verder is de afstamming van de merrie ook nog van belang, als er een hele goede afstamming achter zit is ze natuurlijk wel iets meer waard.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 14:43

Fokken is niet mijn doel, vroeg me idd ook al af waar die onderbeet dan vandaan kwam. Vond'r vooral leuk voor naast mijn andere nmprs in tweespan.
Haar afstamming is;
Vader: Hertog Jan
Vader van moeder: Abe van 't Minihoefke

Ik zit dus nog niet zo in het nmprs afstammingen/hengsten.
Vader van het veulentje; Star's Selection

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:55

afstamming zegt me zo ff niets maar is natuurlijk ook al wat ouder bloed aangezien de merrie al 13 is.
stars selection is een 2e premie hengstje in de kleur zilverappel, volgens mij helemaal amerikaans gefokt maar dat weet ik niet zeker.

zie net trouwens dat je ook een topic hebt lopen waar je opzoek bent naar een leuk paardje, heb ik ook gereageerd maar zie nu pas dat dat ook van jou is :D :o?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:50

ik heb niet zoveel verstand van NMPRS prijzen, maar van deze vraagprijs val ik achterover!
Voor zo'n merrie (2x een 2e premie in verleden) en 2 jarige (met onderbeet) dan.
Nee, die liet ik mooi lopen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 08:54

Bimmetje schreef:
ik heb niet zoveel verstand van NMPRS prijzen, maar van deze vraagprijs val ik achterover!
Voor zo'n merrie (2x een 2e premie in verleden) en 2 jarige (met onderbeet) dan.
Nee, die liet ik mooi lopen.

Nou ik viel idd ook bijna van mn stoel.
Laat m ook lekker lopen, heb m wel gezegt dat als ie met een reeele prijs komt aanzetten ik wel interesse heb. :))

Bimmetje

Re: Een reeele prijs voor NMPRS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:04

groot gelijk heb je ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 09:06

En het leuke is; er staat bij de advertentie; Goed tehuis is belangrijker dan de prijs.

Ehm, juist ja. :))

Bedoel, wil er heus wat voor betalen als ie echt geschikt is voor me, maar dit was wel erg over the top. Had echt iets in mn hoofd van 200/300.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:10

Dan kun je beter naar een echte shetlander gaan kijken.
Die vallen meer in deze prijsklasse. ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 09:15

Nou voor die 13jarige had ik die prijs in gedachten, imo is ie niet zoveel meer dan dat waard. Hoger dan 2epremie komt ie dus ook niet.
Helaas hoef ik geen shet. Zoek echt weer een nmprs. En zijn genoeg te vinden onder de 500. :j hoef geen een met 1e premie's of voor te showen of fokken.

Maargoed, hier mag een slotje op.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:12

premies zou ik niet zo blind op staren, die kunnen aan zoveel factoren liggen.
Een goede nmprs ( merrie ) , met fatsoenlijke afstamming, beweging en kleur betaal je ook goed geld hoor.
Nmprs zit zo'n prijsverschil soms, maar in het nmprs zitten ook ontzettend veel verschillende type dieren.

de pony waar jij het over hebt vind ik persoonlijk niet het type wat het nmprs zoekt.
dus idd is de kans groot dat er niet meer inzit dan een 2e premie.
maar misschien is ze als gebruikerspony een beste pony.
en brave gebruikerspony's zijn ook vaak wel wat waard. ( geen € 1500 hoor, maar je zult vast snappen wat ik bedoel )

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:12

Omdat het antwoord voor de TS duidelijk is, hierbij een slotje.