Veulen heeft snotneus!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sofieenuniek

Veulen heeft snotneus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 07:44

Hallo, vandaag ging ik naar mijn veulen toe 11 dagen oud en er kwam snot uit zijn neusgaten, niet echt vloeiende snot, maar dikkere geel/groene snot. Hij hoest en kucht verder niet en staat s'nachts en als het regent binnen in de stal. Ik heb het raampje in de stal dicht gedaan (al een paar dagen) omdat ik vond dat het een beetje tochtte. Wie heeft dit nog voor gehad? Ik bel straks de DA.

KimAlFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:00

Wij hebben 2 veulen op stal die hoesten. Het was heel erg en toen is de dierenarts gekomen en hebben ze een middeltje gehad wat erg goed helpt! Weet alleen niet precies hoe het heet.
Torn ze eerst hoestte leek het echt alsof het uit hun tenen kwam, maar nu wordt het al stukken beter!

Overdag staan ze buiten.(tenzij het zo heel hard regent) en 's nachts binnen.

sofieenuniek

Re: Veulen heeft snotneus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 08:55

Hoesten doet mijn veulen niet. De DA komt deze namiddag langs, ik neem liever geen risico met dergelijke dingen. Ik weet eens te zeggen wat mijn veulen gekregen heeft!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:57

Snot die helder is is niet erg, maar bij ieder paard, snot met kleurtje altijd de DA inschakelen!
Je hebt dus het juiste gedaan.

sofieenuniek

Re: Veulen heeft snotneus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 22:33

Hallo, ondertussen is DA langs geweest. Ze heeft idd een snotneus, ze is getemperatuurd en hij heeft naar haar hart en longen geluisterd. Ze had 38,5, de dierenarts vond dit vrij normaal gezien het avond was en het om een veulen gaat. Verder is ze levendig en kwiek. Ze heeft een prikje gehad, dat onder andere ook zal helpen tegen haar diarree. Hij heeft een pasta meegegeven, maar ik moet nog afwachten, als het niet echt nodig is moet ik het haar niet geven. De pasta heet "Equibactin Vet", groetjes!