Ik heb een verzorgtinkermerrie hier in Hongarije (vakantieland) genaamd Phoebe.
Mijn probleem met haar is, dat ze pas na 1uur normaal te rijden is.
Ze is ontzettend voorwaarts, niet normaal meer. Je legt je been 2cm naar achter en ze is al weg.
Niet dat ik dat zo erg vind, dan rijd ik toch gewoon op mijn gewicht?
Maar als ze eenmaal weg is, is ze erg lastig terug te krijgen. Je kan met heel je gewicht achterover gaan hangen, maar ze stopt dan ook pas nadat je nog een rondje door de bak bent gegaan op die manier. Mijn klik met haar is gigantisch, maar zo vind ik het rijden soms gewoon neit leuk meer

En met springen is het ook zo dat je pas 5m voor de sprong kunt gaan draven, en dan van daaruit springen, want anders scheurt ze in volle galop over de sprong, en op die manier zijn we allebei alleens op de grond beland. Haar eigenaar zelf rijd er ook niet veel op. Hoogstens 3x per week.
De rest mag ik doen als ik hier ben. Ik heb ook weleens geprobeerd met eerst longeren. Heb een halfuur staan longeren, ze was niet vooruit te branden, en toen ik erop ging zitten, was ze weer zo weg. En een dag alleen maar longeren is hetzelfde effect als een dag 2uur rijden, ze is de volgende dag meteen weer helemaal tureluurs.

Groetjes mij