kleur verandering naarmate ouder worden pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laurachanell

kleur verandering naarmate ouder worden pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 11:47

hoi allemaal :D

ik heb een aantal jaar geleden mijn B- pony verkocht ;( met grote brede bles doorlopend
en ik kreeg van de week een telefoontje, dat ze in zweden zou zitten.
maar die mensen willen een paspoort voor haar aanvragen als 9 jarige. /3
nu hebben ze foto's van haar gestuurd, als ze dat is. :+

maar wij denken dat het haar is maar de bles klopt niet, mijn vraag is dus:

"Kan een grote, brede doorlopende bles kleiner worden naarmate een pony ouder wordt?"

alvast bedankt!

Donja

Re: kleur verandering naarmate ouder worden pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:54

Nee, de bles blijft gelijk, maar soms lijkt het anders door bv verkleuring van de haren/huid eromheen. Je kan dan door het hoofd nat te maken zien wat de oorspronkelijke bles was.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:38

Als de pony op jonge leeftijd verkocht voordat hij 'volgroeit' was dan Ja ... de maat van de bles kan veranderen in dat het hoofd blijft groeien maar de bles op zich groeit niet. Wat wel is, is dat de algemene oppervlakte die gedekt is door de bles blijft hetzelfde in vorm maar het is mogelijk dat het wit meer 'omringt' wordt door vachtkleur. Dit zie je heel vaak gebeuren met veulens die met zeer grote blessen geboren worden ... tegen de tijd dat ze een jaar of 3-4 zijn is de bles meer in verhouding met gezicht.

laurachanell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 19:34

nou ik heb mijn pony verkocht toen ze ongeveer 15 à 16 jaar was, dus uit jouw antwoord op te maken kan dat dus niet??

JuliaaaXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:38

geloof ik veranderd het eigelijk niet, misschien een beetje.
heb het zelf wel nog niet meegemaakt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:30

Vorm van een bles kan wel veranderen, maar dat is minimaal. Kleiner kan zeker wel, maar dat is meer als je een veulen vergelijkt met een volwassen paard en eigenlijk is dat ook nog eens opties, het hoofd is slechts groter geworden. :) En je zou altijd de oorspronkelijke vorm er in terug moeten zien. Maar als ze 15 jaar was bij verkoop en ze willen nu een paspoort als 9 jarige dan klopt er sowieso iets niet.

laurachanell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 13:36

okee nou ze zeiden dat haar oorspronkelijke paspoort kwijt was, maar volgens de chip was ze het wel maar het lijkt mij onmogelijk om met zo'n chip te rommelen:S