Shetlander stallen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Shetlander stallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 02:04

Hallo bokkers,

Ik zit er aan te denken een shetlander aan te schaffen om mee te mennen. Nou zoek ik natuurlijk eerst een stal/weide, maar dat wekt wel wat vragen op...

Betalen jullie serieus rond de 200 euro per maand voor het stallen van zo'n druppie? (Positief bedoeld ;) )
Ik wil best mijn maandloon neerleggen voor stalling en dergelijke, maar ik vind het zo veel terwijl een shetlander geen stal van 3x4 nodig heeft, beter gewoon een weilandje...

Het liefst heb ik een shetlander dag en nacht op een weide, met een schuilplekje. Maar dat is niet te vinden in de buurt, dus ben ik verplicht een stal van 200 euro te huren?

Help :')

CarinaR

Re: Shetlander stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:42

Je woont in wezep, lijkt me sterk dat je niets kan vinden.
Gewoon wat boerderijen afgaan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:42

Een stalhouder maakt het meestal niet uit of er een shet of een paard in een box staat, hij kan die ruimte maar 1x verhuren. Sommige stalhouders maakt het ook niet uit als je 2 shetten in 1 box zet.

In gebruik kwa strooisel, hooi en brok zal een shet wat goedkoper zijn, maar juist omdat een box maar 1x verhuurd kan worden heeft een stalhouder er liever een paard in (omdat mensen met shetten het vaak te duur vinden).

Ik heb mijn pony's op zelf gehuurd land staan, geen idee wat ik totaal kwijt ben want met land huur ben ik er niet (komt hooi, brok, omheining, weidesleep, kunstmest enz enz enz nog bij).

DeSa

Re: Shetlander stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:52

Mijn ponytjes staan op een weiland samen met het paard van een vriendin. Betaal 50 euro per maand en we mogen zelf weten hoeveel we er opzetten.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:54

idd gewoon even langs de boerderijen gaan om te vragen.
Heb ik toen ook gedaan en vond zo een plekje voor mijn shet voor 50 euro in de maand.
Er stond zelfs nog een oude stal van 3 x 5 die ik mocht gebruiken :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:43

Op vele stallen hebben ze volgens mij wel een aangepaste prijs voor shetters. Volgens mij is het best haalbaar om een shetlander voor 100 euro te "stallen".
Inderdaad langs wat boerderijen als daar wat paardjes staan wie weet. Of gewoon zelf een advertentie plaatsen dat je een wei + schuilstal zoekt met nog minimaal 1 ander paard.
Ik zie hier in de buurt althans vrij veel dat ze voor shetters een andere prijs berekenen dan voor een gemiddelde pony.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 23:54

Ik heb wss een stal gevonden *\o/*

Wel iets verder weg, maar dat maakt niet zoveel uit. Ons andere paard staat ook op een pensionstal wat verderweg.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:02

het ligt ook aan de eissen die je stelt, een stal met binnenbak en of buitenbak, wasplaats, weide en afspuitplaats en alles erop en eraan en waar alles voor je word gedaan zal duurder zijn dan dat je alleen een weitje hebt bij een boer met event. een klein stalletje of schuilstalletje waar je alles zelf moet doen

ik betaal 75 euro voor twee kleine pony stallen, heb mijn twee shets daar gestald.
overdag zet de staleigenaar ze buiten, maar verder doen we alles zelf, binnen halen, voeren, stallen, inkoop hooi-stro en ruwvoer. geen bak aanwezig maar prima naar mn zin.

vaak net iets buitenaf zoeken scheelt ook, in stad of dorp zijn prijzen vaak hoger dan als je net iets verder moet. En verder idd, box kan maar 1x verhuurd worden, dus bereken ze vaak een pony prijs of paardenprijs.
Ze hebben er stal onderhoud aan, ze moeten hem voeren, ze moeten hem binnen en buiten zetten... net als andere paarden

hoop dat wat je misschien hebt gevonden wat word :) en anders succes

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 22:25

Nou mijn shetter wil ik dag en nacht op de wei hebben, dus eigenlijk heb ik geen stal nodig :) Maar er zijn maar weinig weilanden alleen te huur... dan moet je de stal erbij huren, maar dat vind ik dan zo zonde als de pony nooit op stal staat :')

Het plekje wat ik heb gevonden is precies goed :D Er staat ook al 1 shetlander, en kan m'n menwagentje er ook kwijt *\o/*

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:48

Daphne__ schreef:
Ik heb wss een stal gevonden *\o/*

Wel iets verder weg, maar dat maakt niet zoveel uit. Ons andere paard staat ook op een pensionstal wat verderweg.

en ze typen vrolijk verder :')

Gefeliciteerd. *\o/*
Ik hoop dat die stalling je gaat bevallen.

succes