[TI] Manen en staart invlechten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Manen en staart invlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 17:25

Ik ben benieuwd hoe jullie de manen en staart van je tinker invlechten, voor 'plechtige' gelegenheden (wedstrijd enz..), ik heb namelijk een paar probleempjes;

Harvey heeft namelijk super dikke manen en een staart, en daardoor zakt een hengstenvlecht snel uit, knotjes is geen beginnen aan met zn lange manen, en zijn staart compleet invlechten vind hij zelf niet fijn..

wat zijn de opties? een hengstenvlecht vind ik zelf super mooi maar dat blijft niet zitten :? Hoe houden jullie dat vast?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:54

Draad erbij door vlechten bij een hengstenvlecht en voor het vlechten veel hairspray (van die goedkope) in doen, dat het niet zo glad is. Dan als de vlecht af is spuit ik altijd nog wat haarspray erin. Dat samen met een touw en goed strak vlechten blijft meestal goed zitten.
Als de manen echt te dik zijn dan is het beter 2 vlechten langs elkaar te maken. Als je te grote plukken moet pakken zakt het sneller eruit.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:57

cp112 schreef:
Draad erbij door vlechten bij een hengstenvlecht en voor het vlechten veel hairspray (van die goedkope) in doen, dat het niet zo glad is. Dan als de vlecht af is spuit ik altijd nog wat haarspray erin. Dat samen met een touw en goed strak vlechten blijft meestal goed zitten.
Als de manen echt te dik zijn dan is het beter 2 vlechten langs elkaar te maken. Als je te grote plukken moet pakken zakt het sneller eruit.

yups , en een dubbele hengstenvlecht is ook nog eens heel erg mooi :P

xsiroccox

Re: Manen en staart invlechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:03

Ja, vind ik ook heel gaaf staan! :j

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 23:24

idd dat is echt super mooi!

maar hoe doe je met een touw en een dubbele hengstenvlecht help! hoe te beginnen?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:38

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:39

Manen doe ik inderdaad ook in een (onderhandse) hengstenvlecht, maar de staart laat ik altijd los.

Misschien kan je de manen verdelen naar twee kanten en aan twee kanten een hengstenvlecht maken? Dan is het niet meer zo'n hele dikke bos?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:31

De mijne heeft lange en hele dikke manen en op wedstrijd gooi ik er altijd een hengstenvlecht in!

Ik deel zijn manen wel eerst door 2en, aan iedere kant 1 anders wordt hij te dik en zakt het uit,
zorg dat je er geen antiklit spul in smeert of spuit want dat gaat id glijden.
Meestal worden zijn manen ook niet gewassen voor de wedstrijd, hoe stroever ze zijn hoe beter het blijft zitten, of idd anders flink wat haarlak erin!
Ik vlecht altijd onderlangs trouwens, goed strak aantrekken

Afbeelding

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:22

Ik had op m'n 1e 'plechtige gelegenheid' een hengstenvlecht ingemaakt, inderdaad zoals hierboven staat aan allebei de zijdes één. De 2e keer heb ik een matje gemaakt. Een beetje zoals hier in de link, maar dan tot halverwege de hals naar beneden gewertk. http://www.bokt.nl/wiki/Hoe_vlechten#Matje Het voordeel daarvan ten opzichte van een hengstenvlecht vond ik dat het bij het halsstrekken netter bleef zitten. Het bewoog mee als een harmonica. (M'n hengstenvlecht ging bobbelen, maar dat zal vast ook wel aan de kwaliteit van het vlechtwerk gelegen hebben ;) )

crazyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:55

Aan allebei de kanten een hengstenvlecht en daarmee de voorpluk ook erbij ingevlochten.
De staart laat ik altijd loshangen, vind het zo verschikkelijk als ik die ook invlecht..

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:39

ik maak meestal bij m'n tinkermerrie een matje,
maar ik doe dit niet volledig. halverwege doe ik vlechtjes :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 13:36

staart die ik meestal zo'n klein stukje bovenaan invlechten (steeds een stukje bijpakken) en manen deed ik 1 hengstenvlechtmaar ik ga eens proberen ze te splitsen

belinda1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:13

de meesten maken de fout om een hengsten vlecht aan de zijkant te doen.
maak hem maar eens bovenop de manenkam en vlecht er draad in mee dit blijft echt heel goed zitten

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:06

Maak er een merrievlecht van
Weten zij veel dat het geen merrie is :')

belinda1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:23

wat je op de foto ziet is een merrie vlecht bovenop is een hengstenvlecht