Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Olikea schreef:Ik heb dan wel geen tinker, maar wel een koudbloedkruising.
Mijn stalling is ongeveer hetzelfde als bij jou, overdag buiten, elke dag, in weer en wind.
En s'nachts op stal.
Ik scheer altijd een baan uit de hals, en dan een racestreep. Anders kan meneer zijn warmte niet kwijt tijdens het rijden.
Dit gaat echt heel goed, hij heeft het nooit koud volgens mij.
En het rijden gaat een stuk vlotter als hij geschoren is.
Het enige nadeel... Vind het erg lelijk..
Angeliekje schreef:Anouk staat sinds een jaar nu alleen s'nachts op stal, maar daarvoor heeft ze altijd 24/7 buiten gestaan met schuilstal. Ik heb haar nu 7 jaar dekenloos staan in de winter, en echt waar ze heeft nog nooit iets opgelopen van zweten in de kou (ze is eigenlijk nog nooit ziek geweest)Enige waar je heel goed voor moet opletten is dat ze op adem zijn, en dat het zweet koud aanvoelt. Ze kunnen dan prima weer de kou in
Je kan het ook zien als ze bezweet zijn dat als je de wintervacht iets uit elkaar houdt dat de huid eronder droog is. Daardoor worden ze ook niet ziek (vacht trekt het zweet naar buiten zodat huid droog wordt/blijft). Ik denk dat als je zo'n baan wegscheert dat die vachtfunctie daar vervalt.