[TI] Hoeveel betaald voor kleine tinkers in huidige markt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Hoeveel betaald voor kleine tinkers in huidige markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 11:50

Hoi,
ik zou graag weten hoeveel julli hebben betaald voor julli kleine tinkers (kleiner dan 1m50).
Wel in deze markt waarde bekeken dus niet zoals ze getaxeerd worden maar zoals ze worden verkocht.

En hoeveel zouden julli betalen voor een tinker die:

* geschikt is voor kinderen
* - 1m40
* gezond
* bomproef en cool in het hoofd
* Nog jong (5-6 jaar)
* zwart met 3 witte sokken en bles
* veel behang

alvast bedankt.

ps. foto kan via pb het paardje is nog niet van mij dus kan ik er nog geen online plaatsen.

Mero

Re: Hoeveel betaald voor kleine tinkers in huidige markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:03

Waarom zou een 'kleine' Tinker meer of minder kosten?
Kwaliteit gaat niet per cm.

Prijs is, wat mij betreft, afhankelijk van bouw (rastype!), karakter, staat van beleren, geslacht, gangwerk etc.
Jouw omschreven Tinker klinkt vrij ideaal, die zijn ook in de huidige markt waardevol dus ik zou op tenminste €3.500,- rekenen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:20

Bedankt voor uw mening ik heb Mero een berichtje gestuurd met foto's en extra info

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:41

Wat Mero zegt klopt natuurlijk allemaal maar uiteindelijk gaat het er ook om wat jij belangrijk vindt en wat jij voor een paardje over hebt.

Wat ik bedoel te zeggen is dat als je een klik met een paard hebt, het er minder toe doet of je conform de marktwaarde betaalt. Het gaat er om wat jij kan besteden en wat jij vindt wat het betreffende paard voor jou waard is :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:47

Liefde maakt blind en wil daardoor geen domme dingen doen, ik wil echt zeker weten dat ik niet de hoofdprijs betaal voor een paard die maar de troostprijs waard is bij wijze van spreken :)

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:29

Maar het gaat er toch om wat jij ervoor over hebt? Ik snap dat je niet een kat in de zak wilt kopen, maar op het moment liggen de prijzen geewoon behoorlijk uiteen, de ene vraagt €2000,- voor een 1e premie merrie (voor wat een eerste premie waard is, niet iedereen hecht waarde aan uitgedeelde premies) maar je ziet op MP ook genoeg paarden voor het dubbele.

De marktwaarde is wat een gek ervoor geeft, dus wat je erzelf voor over hebt. De ene vindt een kleine maat minder waard en de volgende vindt een zwarte tinker minder waard, maar dat heeft echt met persoonlijke smaak en voorkeur te maken en kun je niet als stelregel nemen. Ik zou voor een bijzondere kleur bijvoorbeeld niet meer over hebben dan voor een zwarte tink, maar dat heeft met wat ik ervoor over heb te maken ;-)

Natuurlijk moet een prijs realistisch zijn, maar je kunt op marktplaats vergelijken en daarnaast is het belangrijk dat een paard gezond is natuurlijk. Marktwaarde is natuurlijk meer van belang wanneer je je paard als investering ziet en op korte termijn voor dezelfde prijs of meer wilt doorverkopen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 14:47

Nee, het is zeker niet de bedoeling voor hem op korte termijn terug te verkopen. Maar het is wel een factor die je van een groot deel moet meenenem. Wat je zegt is wel waar ieder z'n smaak en wat de gek er voor over heeft.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:41

Ben je er nog niet uit ? ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 22:45

Je mag zeker advies geven hoor. Al het advies is handig.
Heb nou een bericht gestuurd dat ik 'm eventueel wil op proef nemen nog geen antwoord binnen.
Maar hoe meer info/advies dat er kan gegeven worden hoe beter :)
met je eerdere info hou ik ook zeker rekening.

Zoizo als het wat zou worden. Wil ik zwart op wit een bewijs hebben dat het na de proef periode als ik
beslis het te nemen, mijn paard wordt. Want zo te lezen is het het enege of 1 van de enege manieren
waarop je kan aantonen na aankoop dat het jou paard is.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:44

zoals hermes al zegt:
ik kan voor een bepaald paard wel 6000 euro geven, waar jij bv denkt
mijn god 2000 was dik betaald geweest of andersom
dat is nou het mooie van de mens, we hebben ( gelukkig) allemaal verschillende smaken en verschillende eisen aan een paard